Preizkusili smo: mercedes-benz GLE 350 d coupe 4matic

Mogočen kupejevski športni terenec, v katerem ne morete ostati neopaženi in se gosposko peljete.

Objavljeno
09. oktober 2015 18.23
Gregor Pucelj, Na kolesih
Gregor Pucelj, Na kolesih
Malo je avtomobilov, o katerih bi imeli mimoidoči tako nasprotujoča si mnenja – od občudovanja, že kar spoštovanja, do očitnega odpora, češ da je prevelik in nastopaški.

Seveda nimam dokazov, a sama od sebe se ponuja ugotovitev, da so pri Mercedesu opazovali dobro prodajo BMW-jevega kupejevskega športnega terenca X6 in ugotovili, da bi nekaj podobnega lahko naredili tudi sami, še posebno ker so imeli pri roki pravkar novega velikega šport­nega terenca GLE, dosedanjega ML. Seveda niso izdelali kopije X6, ampak so GLE coupeju vtis­nili značilni mercedesovski pečat. V resnici sicer ne gre za kupe, saj ima novinec pet vrat, kupejevska je morda le njegova silhueta oziroma položni zadnji del. Poleg tega gre za pravega velikana, saj je dolg skoraj pet metrov in je od GLE daljši za 96 mm, širši za 77 mm in nižji za 28 mm. Svoje k temu dodajo še velika 21-palčna kolesa (tudi serijska so 20-palčna), ki jih med drugim prispeva doplač­ljivi opremski paket AMG.

Ko zlezete, ja, treba se je konkret­no povzpeti, v potniško kabino, se znajdete v za mercedese značilnem premijskem svetu. Armaturna plošča, obloge vrat in sedeži so usnjeni, vozniku pa sede v roke priročno majhen in spodaj prirezan volanski obroč (spet AMG), ob katerem se na desni sramežljivo skriva ročica serijskega devetstopenjskega samodejnega menjalnika. Na sredini armaturne plošče kraljuje velik večnamenski zaslon, glavna inštrumenta pa sta še vedno analogna.

Če je sedenje na sprednjih sedežih, ki sta vsestransko električno nastavljiva, gosposko, je nekoliko manj udobja najvišjega razreda na treh v drugi vrsti. Imajo pa nastavljiv nagib in so zložljivi, kar v duhu terenske uporabnosti omogoča povečevanje prtljažnega prostora. Tja dostopate skozi velika peta vrata, ki so električno vod­ljiva. Sicer lepo obdelan prtljaž­nik pa ima visok nakladalni rob, kar utegne biti težava predvsem za než­nejši spol.

Med asistenčnimi sistemi bom omenil le dva, ki sem ju tudi uporabljal. Všeč mi je bil radarski tempomat, ki odlično deluje tudi v počasnem mestnem prometu in vozilo brez težav povsem ustavi in speljuje, ko na primer pred semaforjem spelje vozilo pred njim. Veliko manj pa mi je bilo všeč delovanje sistema za ohranjanje voznega pasu (lane assist), ki je ob nekaterih črtah ob desnem robu cestišča zaviral in popravljal smer, spet drugič pa ostal brezbrižen. Predvsem pa je aktiviranje oz. deaktiviranje sistema skrito globoko v menijih, namesto da bi bilo vozniku vsak trenutek pri roki.

V testnem vozilu je bil vgrajen edini dizel, ki je na voljo: 3,0-litrski turbodizelski šestvaljnik z največjo močjo 190 kW (258 KM) in impozantnim navorom 620 Nm pri le 1600 vrt./min. To zagotavlja, da ob blagozvenečem hrumenju ta velikan z mesta proti veliki hitrosti odplava z lahkoto, kot da ne bi tehtal 2,2 tone, vse se dogaja zvez­no, pretikanja skoraj ne občutite, za kar seveda poskrbi že omenjeni samodejni menjalnik 9G-tronic. K odličnim voznim last­nostim pripomorejo tudi zračno vzmetenje airmatic in štirje vozni režimi (comfort, sport, individual in snow), tako da si voznik vozilo res lahko nastavi po svojih potrebah in željah.

Ob tem ne smemo pozabiti, da je GLE coupe vendar vsaj delno tudi terenec. To mu omogoča predvsem stalni štirikolesni pogon 4matic, v povezavi z zračnim vzmetenjem pa voznik s pritiskom na gumb lahko za nekaj dodatnih centimetrov dvigne karoserijo od tal; najmanjša oddaljenost od tal je 173 mm in največja 248 mm. Seveda pa je vsakomur jasno, da so z 21-palčnimi letnimi pnevmatikami resnejši terenski podvigi, kljub sistemu za samodejni spust po klancih, omejeni; na naših kolovozih dodatno še zaradi velikih zunanjih mer.

Če se ob koncu vrnem k uvod­nemu stavku, lahko zapišem, da je GLE coupe v resnici zelo velik in zato na ozkih mestnih ulicah ne najbolj okreten – zaradi slabe preglednosti nazaj je skoraj nujno doplačilo za vzvratno kamero, ki pokriva 360-stopinjski kot –, z njim tudi ne boste mogli ostati neopaženi, a pelje vas gosposko.