Preizkusili smo: Mercedes-benz GLE 350d 4matic

Od leta 1997 smo ga do pred kratkim poznali kot ML. Zdaj je to GLE, ki se ob nespremenjeni arhitekturi postavlja s kozmetičnimi in tehničnimi dopolnitvami.

Objavljeno
18. december 2015 19.19
Bruno Kuzmin
Bruno Kuzmin

Mercedes, kakršnega poznamo od leta 2011, je dobil novo oznako, usklajeno s poimenovanjem drugih terensko obarvanih predstavnikov trikrake zvezde, na videz pa ostaja skoraj nespremenjen. Pozornejši pogled odkrije drugačno masko z dvema vzdolžnima prečkama, žarometa s serijskimi dnevnimi LED-svetili in nekaj popravkov na zadku, zlasti navidezni izpušni odprtini. Nežna prenovitev se nadaljuje v notranjosti, kjer se počutiš tako kot v največjih hišnih limuzinah – sproščeno, umirjeno in odmaknjeno od preostalega sveta. Vse to dopolnjuje nabor novih materialov in barvnih kombinacij. Pozornost pritegnejo polepšan volanski obroč, nov multimedijski vmesnik z osempalčnim zaslonom in doplačilni sistem za projekcijo podatkov o vožnji na prosojen zaslon pod vetrobranskim steklom. Rešitev, ki jo v podobni obliki poznamo iz peugeotov in citroënov, je tudi tu oblikovno in funkcionalno precej nesimpatična.

Je pa notranjost prijetna. Zajetna in gosposko odmerjena prednja sedeža kličeta po dolgih poteh. Prostora za dolge okončine ne zmanjka niti na zadnji klopi. To je logično zasnovan in uporabniško silno preprost avtomobil – čeprav se zdi po številu naprav morda drugače. Malce bi se lahko obregnili le ob vrtljiva gumba za ločeno uravnavanje temperature, saj obstajajo preglednejši načini za nastavljanje klimatske naprave. A to so malenkosti. Tako kot pripombe o zlaganju sedežne klopi. Res je, obstajajo terenci, v katerih pritisneš na gumb ali potegneš vzvod in se klop samodejno zloži in poravna s prtljažnim dnom. Pri GLE to narediš v dveh korakih. Naprej dvigneš in pomakneš naprej sedalni del, nato povezneš navzdol hrbtnega, ki je pri dvigovanju za damske roke precej težek.

Mamljiva je tehnika. Ob precej znanem 3,0-litrskem dizlu s 190 kW (258 KM) je največja novost devetstopenjski samodejni menjalnik, ki poganja štirikolesni pogon z različnimi načini delovanja – od salonsko cestnega do kleno terenskega. V takšnih primerih ti stoji ob strani še zračno vzmetenje airmatic, ki privzdigne avtomobil za dodatnih devet centimetrov oziroma vse do 262 milimetrov. Ljubiteljem terenskih avantur sta na voljo tudi paket z zaporo diferenciala in dodatna zaščita podvozja. Razpon terenskih veščin, ki jih ponuja GLE, je torej daleč nad razrednim povprečjem.

Novinec je enako suveren na dolgih potovanjih. Zračno vzmetenje obvladuje cestne neravnine na izredno visoki limuzinski ravni. To ni terenec, ki bi se v ovinkih neugledno nagibal ali med močnim pospeševanjem in zaviranjem kimajoče sklanjal. Za povrhu je oborožen z nizom elektronskih pomagal, kot je distronic plus. Z njim samodejno vozi v koloni, vzdržuje ustrezno varnostno razdaljo in smer vožnje glede na talne označbe – tudi pri mestni hitrosti. GLE vozi skoraj sam! Zdi se, da mu lahko na prometno zelo umirjenih avstrijskih avtocestah povsem zaupaš celo pri večji hitrosti, pa tudi v mestnih kolonah. Le kakšna azijsko obarvana prometna histerija bi verjetno »skurila« elektroniko.

GLE ponuja natančno to, kar pričakujejo novodobni ljubitelji prestižnih športnih terencev: ugledno ime, privlačno podobo in izvrstno mehaniko, združeno z limuzinskim udobjem in uglajenim obnašanjem na asfaltu. Da ni poceni in ekološko izjemen, pa je druga, za nekatere manj pomembna plat medalje.

Drugo mnenje

ML je postavil visoke standarde, GLE pa jih uspešno nadgrajuje. Našli so tudi recept za obliko, ki traja. Zunanja ogledala in zadnje bočno romboidno steklo so dediščina ML-a ostalo je precej bolj športno mladostno. Hvalim udobje vožnje po avtocesti,kabinsko zatesnjenost (očitno tudi dobro aerodinamiko) in na veliko višjo raven uravnoteženo nastavljeno podvozje, ki omogoča udobno vožnjo prek neravnin in lukenj ter hkrati dobro prenaša hitre vstope v ovinke.

Andrej Brglez