Preizkusili smo: Nissan juke nismo RS 1.6 DIG-T

Kung fu panda na lovu za ljubeznijo

Objavljeno
27. julij 2015 17.56
Andrej Brglez, Na kolesih
Andrej Brglez, Na kolesih

Razred malih športnih križancev je že sam po sebi dokaz sodobne hiperprodukcije vedno novih potrošniških želja. Nissan pa je z njimi stopil še korak naprej in športnost majhnega »terenskega« križanca dvignil do onemoglosti.

Z nismom  se je Nissan postavil v startno vrsto z RS, ST, GTI in drugimi atleti, ki predvsem v Evropi že dolgo tekmujejo v velikostno manjših in cenovno dostopnejših šport­nih panogah. No, ne v povsem isto vrsto, juke je v resnici nekakšna supersonična gospodinja. Tudi pri Nissanu namreč ne morejo skriti presenečenja nad dejstvom, da so model, ki je bil tako oblikovno kot vsebinsko mišljen predvsem za mlade kupce, na koncu odlično sprejeli tudi mladi predvsem po srcu.

Ko so puhastega medvedka v roke dobili v oddelku Nismo, so mu najprej na karoserijo nalepili kup aerodinamičnih dodatkov, ki zagotovijo kar za 37 odstotkov večji podtlak. Da bi to sploh lahko kdaj občutili, so se resno lotili še motorja pod nabuhlim motornim pokrovom. Nismov 1,6-litrski motor z neposrednim vbrizgom goriva in turbinskim polnilnikom iz sebe iztisne 160 kW moči pri 6000 vrt./min, največji navor znaša 280 Nm med 3600 in 4800 vrt./min. Juke ni tako majhen, kot bi sklepali iz njegove oblike, v dolžino meri 4165 mm (medosna razdalja je 2530 mm), njegova masa pa znaša 1315 kg. V razred športnikov se uvrsti z 220 km/h največje hitrosti in sedmimi sekundami pospeševanja od 0 do 100 km/h. V kabini pričaka voznika in sovoznika močan objem že skoraj pretirano športnih sedežev, iz katerih se skoplješ tako lahkotno, kot se na noge postavi na hrbet obrnjena želva. Pogled nedvomno ujameta visoka sredinska konzola in nanjo postavljena kratka prestavna ročica šestopenjskega ročnega menjalnika. Slednja je bila deležna posebne pozornosti fantov iz motooddelka, saj je hitro prestavljanje pri visokih motornih vrtljajih brezhibno in zabavno. Alkantara na volanu, na premišljenih mestih vidni šivi in druga športna kozmetika bodo vozniku zagotovo v veselje in ponos, nepraktično v spodnji del sredinske konzole postavljen cenen zaslon pa se nikakor ne ujema z vtisom o cenovno više umeščeni ureditvi kabine.

Vprašanje, kaj lahko v vožnji pričakujemo od mestnega šport­nega terenca na 18-palčnih kolesih, križanega z genetiko in močjo dirkalnika, je seveda na mestu. Sklepanje kompromisov je več kot očitno. Zaradi višje postavitve karoserije so športni inženirji podvozje tako utrdili, da so mogoče (za ta razred) zelo velike bočne sile, a hkrati je prenos moči na sprednji kolesi kljub mehanski zapori diferenciala pregrob. Juke v tej izvedbi je sicer hiter, a tudi glasen, pretirano trd in nestrpen pri pretiravanju v ovinkih. Kar se športnosti tiče, je njegov moto: raje tekoče hitro kot ostro in temperamentno. Ampak tekoče in hitro gre tudi s kakšnim drugim jukom in hkrati veliko bolj udobno, a to je že druga reč. Juke je že do zdaj osvajal (predvsem) zato, ker je drugačen, nismo RS pa je še bolj drugačen. Tudi s ceno.