Preizkusili smo: Opel mokka 1.6 CDTI ecotec cosmo

Novi 1,6-litrski dizelski agregat odlično opravi svojo nalogo

Objavljeno
14. avgust 2015 17.43
Blaž Kondža
Blaž Kondža
Oplovo mokko, malega šport­nega terenca, smo že predstav­ljali. Tokrat smo preizkusili različico z letošnjo novostjo, 1,6-litrskim dizelskim agregatom, ki doseže okroglih 100 kilovatov moči, in z zgolj spred­njim pogonom.

Čeprav se z mokko ne bi podajali v večje terenske podvige, je štirikolesni pogon dobra odločitev, saj lahko izboljša lego na cesti, predvsem v mokrem in pozimi. Med hitreje voženimi ovinki sem namreč opazil, da je avtomobil nagnjen k podkrmarjenju oziroma po domače povedano – nos je silil iz ovinka. So pri Oplu vpregli preveč konjičev?

Sicer pa je kombinacija šeststopenjskega ročnega menjalnika in novega dizelskega motorja posrečena. Mokka z njo vabi k dinamični vožnji, tudi prehitevanje na avtocesti je hitro in motor daje občutek, da ima še veliko rezerve. Poraba goriva se je na testu gibala okoli 5,7 litra dizla na 100 prevoženih kilometrov, v mestu pa se je, kljub vgrajeni funkciji start-stop, dvignila malenkost nad šest litrov.

Testna mokka je imela je najbogatejšo raven opreme cosmo, ki med drugim vključuje samodejno dvoobmočno klimatsko napravo, tipalo za dež in podobno. Poleg tega je bil dodan paket opreme premium, ki je vključeval sistem prilagodljivih prednjih ksenonskih žarometov, vzvratno kamero in radio z navigacijsko napravo. To in (doplačljiva) kovinska barva sta testni primerek podražila za 2110 evrov, tako da bi zanj morali seči v žep po 26.600 evrov.

Nad samim udobjem se nimamo kaj pritoževati. Ko govorimo o ergonomiji voznikovega prostora, morda malo zmotijo le številni gumbi na sredinski konzoli, s katerimi upravljamo multimedijsko in navigacijsko napravo. Želeli bi si tudi večji zaslon omenjene naprave; glede na opremo novejših Oplovih modelov pričakujemo, da bodo te naše opazke v novi mokki postale del zgodovine. Pohvalno je, da zna mokka tudi slovensko, a le v izbirnikih. Ko bi morala pomagati izgubljenemu vozniku z znanjem navigacije, se zatakne. Namesto navodila v slovenskem jeziku, kam zaviti, nas na zavijanje opomni le pisk. Preden sem ugotovil, kaj pomeni to piskanje, je bilo že prepozno. Ko preklopiš na angleščino, so navodila glasna in jasna, a pač angleška. Omenim morda še, da je vzvratna kamera zaradi zajetnih C-stebričkov dobrodošel del dodatne opreme.

Sem pa tudi pri tej mokki opazil, da je razdalja med stopalko za plin in zavoro majhna, zato je, če ste obuti v robustnejšo obutev, tam zelo tesno. Prtljažnik meri v osnovi 356 litrov. Ob zlaganju zadnjih sedežev, kar naredimo v dveh potezah, pa pridobimo dovolj prostora za 1372 litrov prtljage, pri čemer se ohrani tudi ravno dno.