Preizkusili smo: peugeot 2008 1.6 blueHDI 120 allure

Karavanski križanec z obilico opreme, ki zna biti tudi všečen.

Objavljeno
10. julij 2015 17.08
Boštjan Okorn, Na kolesih
Boštjan Okorn, Na kolesih
Ta peugeot 2008 nesramno meri na čustva. Že barva avtomobila, doplačana 17-palčna platišča pa tudi nekateri sploh ne kičasti dodatki ga naredijo privlačnega na prvi pogled. Potem pridejo na vrsto bolj racio­nalne zadeve, kot je večji odmik od tal in, seveda, funkcija nadzora oprijema (grip control), ki naj bi rešila kakšno zagato v blatu ali snegu. Ja, 2008 želi dokazati, da ni »le« karavan, ampak kar pravi mali križanec.

Od zunaj se ta peugeot kaže kot čokat, možat avtomobil, a v notranjosti je hitro jasno, da je njegova osnova »zgolj« avtomobil nižjega srednjega razreda. Utesnjenosti v voznikovem delovnem območju ni (razen nenavadnega občutka, ker na merilnike voznik gleda čez volanski obroč – ta je v Peugeotovem aktualnem slogu majhen in postavljen nizko), bolj se prostorska stiska pokaže na zadnjih sedežih. A spet: prtljažnik je s 350 litri dovolj velik za prevoz štiričlanske družine do (vikend) počitnic, lepo je obdelan in z nekaterimi dodatki omogoča preprosto nalaganje in prevoz prtljage.

Na papirju veliko obeta tudi 1,6-litrski dizelski motor s 120 konji. Predvsem pri porabi, saj naj bi v povprečju vsakih 100 kilometrov popil zgolj 3,7 litra goriva. Realnost na naših testnih vožnjah je bila precej daleč od tega papirnatega ideala, vseskozi smo se gibali bliže 6 kot 5 litrom na 100 km. Morda to niti ne čudi, saj je motor zgledno zmogljiv in precej smo se vozili po mestnih ulicah, a tudi na avtocesti se ni ravno izkazal s skromno porabo.

Peugeot 2008 je med vožnjo prijetno mehak, kar pa ne pomeni, da plava in da voznik nima občutka, kaj se dogaja na cesti. Tako opremljen kot testni razvaja s številnimi dodatki, med drugim s samodejnim parkiranjem. Zanimiva je možnost nastavitve shranjenih hitrosti za uporabo s tempomatom ali omejevalnikom hitrosti, je pa res, da se je treba upravljanja prek na dotik občutljivega zaslona kar malce navaditi.

Grip control
v vsakdanjem življenju povsem ne nadomesti štirikolesnega pogona, je pa res, da ima voznik med speljevanjem v blatni klanec občutek bolj konkretnega oprijema, najbrž bi nekaj podobnega lahko rekli tudi med uporabo v snegu – če ta le ni preveč zglajen.