Preizkusili smo: Renault clio 220 RS trophy EDC

Kako iz clia narediti delinkventa

Objavljeno
20. december 2015 20.47
Andrej Brglez
Andrej Brglez

Dirkaški clio ima pet vrat, uporabno velik prtljažnik in druge družinsko uporabne pritikline običajnega clia, a v resnici to ni clio. Samo zdi se, da je. Pri RS trophy nas torej ne smejo zanimati velikost prtljažnika, udobje v vožnji in podobne reči, ampak samo to, ali je kos enako drugačni fiesti, polu …

V družini clio je razpon moči tak, da ima vstopni model 55 kW, trophy, ki je njegovo nadaljevanje v svet dirkaških užitkov, pa 162 kW. Razlika med njima je že v številkah preprič­ljivo velika, v naravi voznih občutkov pa je še dvakrat večja. Mali dirkalniki so predvsem evropski fetiš, ki pa se že dolgo dobro drži, in glede na to, da skoraj vsi tradicio­nalni igralci ponujajo take različice, se zdi, da jim je naklon­jena tudi prihodnost. Renault je v preteklosti pokazal kar nekaj herojskih modelov, med take sodi williams, V6, red bull, RS in še bi lahko naštevali. Trophy lovi ravnovesje med močjo, težo ter uglašenostjo podvozja z zelo komunikativnim in odzivnim volanskim mehanizmom. Našteto zavije v paket, ki omogoča izjemne vozniške užitke, ti pa slonijo na zelo športno nastav­ljenem podvozju. Povedano še bolj naravnost, podvozje je ekstremno trdo. A prav to, skupaj z odzivnim volanom, omogoča odlično zaznavo drsenja sprednjega ali zadnjega dela ter hitro korekcijo v volanu.

Negativna stranska posledica (pre)trdo nastavljenega podvozja pa je, da vsaka hitrostna ovira, grbina ali kanal prešteje vsa rebra. Enak pregled anatomije sledi na naših luknjastih in slabo vzdrževanih cestah. Pri tekmecih to ni tako izrazito in kar nekaj jih ponuja občutno boljši kompromis. Pri dinamični vožnji nas je zmotila v višini komolcev tesna kabina, saj je opora za levo roko na vratih prevelika in se zato pri hitrem vrtenju volana pogosto zadeneš vanjo.

Ročno zavoro so na srečo pustili v klasični obliki in ne v električni, kar dvigne zabavo še na višjo raven. Samodejni menjalnik z dvojno sklopko EDC, ki je primerno hiter (pri vklopu dirkalnega programa race se čas prestavljanja skrajša na 150 ms), je v duhu časa in brez zadržka omogoča vozniške podvige. Mu pa elektronska pamet preprečuje, da bi iz velike zaloge moči in razmerja prestav pri hitrem pospeševanju iz ovinkov v celoti izkoristil moč visokih motornih vrtljajev. EDC pri močnem zaviranju omogoča samodejno hkratno prestavljanje za več prestav navzdol, kar se izkaže za uporabno, saj se tako voznik pri hitrih vstopih in poznem zaviranju v ovinkih povsem posveti vožnji in iskanju občutkov za pravočasno zaznavo drsenja prednjega in zadnjega dela avta. Odlično delo so opravili tudi mojstri za obdelavo zvoka, saj je zvočna kulisa brezhibna tako v kabini kot zunaj nje.

Trophy je nedvomno vrhunski mali dirkalnik, namenjen poznavalcem in ljubiteljem, a tudi ti bi morali pred nakupom preskusiti neposredne tekmece. Razlike so namreč precejšnje in niso omejene samo na moč.