Ime je staro, vse drugo je novo. Morda bi pri Renaultu ravnali bolje, če bi spremenili tudi ime, saj marsikdo ob imenu koleos še vedno nima pozitivnih asociacij, čeprav so pri novi generaciji pretrgali vse vezi s preteklostjo in naredili dostojen avtomobil zajetnih mer.
Vse je zelo podobno kot pri drugih najnovejših renaultih, le da je avtomobil obilen v vse smeri. Renault koleos je dolg 4,67 metra in je dobrih 22 centimetrov daljši kot kadjar, medosna razdalja znaša 2,71 metra. S svojo impozantnostjo hitro privabi poglede ljudi, toliko bolj v beli barvi in z zatemnjenimi zadnjimi stekli ter zadnjimi lučmi.
Koleos je nastal na isti platformi kot sorodni nissan X-trail (pa tudi nissan qashqai in renaulta talisman in espace), zato ni težko ugotoviti, kateri je njegov največji konkurent. Poleg tega Renault z njim posega v nasičen del trga, v katerem so že škoda kodiaq, peugeot 3008, hyundai grand santa fe, kakšnega kupca pa bi rad izmaknil tudi prestižnejšim nasprotnikom BMW X3 ali audi Q5. Koleos v marsičem sicer spada ravno vmes med omenjene avtomobile.
Dobrih atributov ima precej tudi v notranjosti. Občutek je premijski, materiali so lepi na pogled in prijetni na otip, opazen je pridih opremskega paketa initiale paris. Zajetna zunanja velikost pomeni veliko prostora, vsaj za voznika in sovoznika. Boljša bi bila lahko zvočna izoliranost, toda marsikaj je pri tem odvisno od izbire pnevmatik in načina vožnje. Sedeži so udobni in omogočajo stabilno sedenje, čeprav višji potniki pogrešajo možnost, da bi se sedalo lahko pomaknilo povsem proti kolenom, s čimer bi bila vožnja še udobnejša. Odlagalnih prostorov je dovolj, zajeten je osrednji predal med prednjima sedežema, vgrajen je infozabavni sistem R-link druge generacije s pokončnim zaslonom in vsemi varnostno-asistenčnimi sistemi.
Testni primerek predstavlja vrh trenutne koleosove ponudbe. V tej različici sta zraven tako štirikolesni pogon kot brezstopenjski samodejni menjalnik, ki ga poznamo že iz nissana X-traila, a v Renaultovi izvedbi deluje mirneje. Po pokrovom je dvolitrski dizelski štirivaljnik, ki razvije do 175 konjskih moči (130 kW), največjo hitrost doseže pri 201 kilometru na uro, do stotice pa potrebuje 9,5 sekunde. Vožnja je za Renaultove standarde nadpovprečna, potniki pa kljub višjemu sedenju ne čutijo nelagodnega nagibanja. Uradno naj bi poraba goriva znašala 5,9 litra na sto prevoženih kilometrov, toda realno povprečje je okoli sedmih litrov.
Tudi zadaj je vsega v izobilju. Prtljažnik ima prostornino od 579 do 1706 litrov, zadnja vrata odpira elektrika, tovorni prostor pa je v slogu celotnega avtomobila lično oblikovan. A vse to ni poceni. Testni avtomobil brez dodatne opreme stane 38.900 evrov.