Proizvajalci električnih avtomobilov morajo loviti ravnotežje med čim večjim dosegom baterije in čim krajšim časom polnjenja, toda razmerja, ki bi ustrezalo vsem željam, še niso našli – vsaj ne za dostopno ceno. Kljub temu je renault zoe prinesel občuten napredek pri zmogljivosti baterije.
Vsega očitno ne moreš imeti. Strokovnjaki pri razvoju električnih avtomobilov vedo, kaj morajo narediti, da bodo njihovi izdelki nekoč postali povsem ljudski – narediti vozilo, ki bo zmoglo vsaj 600 kilometrov, pri čemer čas polnjenja baterije ne sme biti daljši od pol ure. Seveda se tudi zavedajo, da bo morala biti cena primerljiva s konkurenco.
Renault zoe je s prenovljeno baterijo storil lep korak naprej. S povsem polno baterijo je namreč mogoče v realnosti prevoziti tudi več kot 280 kilometrov. To je dovolj za nekajdnevno uporabo v mestu in ožji soseščini, hkrati pa je treba pohvaliti, da se zapisani doseg zmanjšuje precej enakovredno glede na prevoženo razdaljo.
Kaj takšnega je sicer mogoče, če voznik vključi varčni način vožnje, ki pri renaultu zoe omogoča hitrost do 95 kilometrov na uro. Če hoče voziti hitreje, mora precej močneje pritisniti na stopalko, toda potem se veliko hitreje topi tudi zaloga kilometrov. Na testnih vožnjah je zoe v povprečju porabil 16 kWh na sto kilometrov, električni motor R90 pa zmore 92 konjskih moči (68 kW).
Zajeten doseg jemlje svoj davek – daljše polnjenje baterije. Pri prejšnji različici z manjšim dosegom (nekje do 150 kilometrov) je za napolnitev baterije na domači vtičnici zadostovala ena noč (približno osem ur), zdaj je treba doma ostati tudi po petnajst ur. Če se torej popoldne pripeljete domov s prazno baterijo, vas zjutraj še ne bo pričakala polna. Druga pomanjkljivost je, da testni zoe nima priključka za hitro polnjenje, zato ga je treba pustiti na polnilnih postajah za približno tri ure. Problem je nastal tudi pri enem od polnjenj doma, saj se je ves čas slišal precej glasen in nadležen zvok. Drugače tega zvoka ni bilo.
Zoe je sicer lično oblikovan avtomobil in ponuja povsem dovolj prostora za štiri potnike. Testna različica je bila opremljena z najboljšim paketom bose. V njem so denimo sistem za pomoč pri parkiranju in kamera za vzvratno vožnjo, gretje sprednjih sedežev, usnjeno oblazinjenje in radio s sedmini zvočniki. Kupec mora imeti v mislih tudi dejstvo, da pri nakupu električnega avtomobila prejme 7500 evrov subvencije, začetna cena z nakupom baterije pa znaša 36.590 evrov oziroma z najemom baterije 28.090 evrov.
Drugo mnenje
No, zdaj smo pa tam. Električnega avtomobila ni treba več divje polniti vsakič, ko pridete domov, prav tako ni treba živčno iskati prazne polnilnice v mestu ali pred trgovino. Ko je dosega za več kot 250 km, pri tem pa avtomobil s povprečno porabo le nekaj čez 15 kWh/100 km zmore prepeljati standardno mešanico mestne, relacijske in avtocestne vožnje, se človek lahko sprosti. Povsem dovolj je polniti, kadar je ravno priložnost, brez težav zdržite delovni teden brez polnjenja. Za kakšno daljšo pot zoeju manjka hitri polnilnik, za boljši splošni vtis pa boljši materiali v notranjosti. Testni avtomobil tudi s subvencijo vendarle stane skoraj 30 tisočakov ... Sicer pa je eden najbolj uporabnih električnih avtomobilov ta čas. Boštjan Okorn