Novi leon, klasična petvratna kombilimuzina, izdelan na modularni platformi MQB, je doslej najbolj odločen znak, da Španci pod nemškimi lastniki le niso več tako (zelo) zapostavljeni.
Leon je v osnovni izvedbi z drugačnostjo, zmogljivostmi in opremljenostjo dobil prenekateri kompliment, prav tako njegova karavanska različica ST. Zdaj je tu nadgradnja s štirikolesnim pogonom in 25 milimetri dodatne oddaljenosti od tal, kar povečuje razpon uporabnosti tega že tako dobrega avtomobila.
Xperience, kakor so Katalonci poimenovali svojega »hribolazca«, je mehka in zato praktično uporabna izvedba zdaj nadvse priljubljenih križancev, pri katerih poskušajo konstruktorji v osebni oziroma družinski avtomobil stlačiti celo vrsto vlog, nalog in lastnosti.
Štirikolesno gnani leon, ki se ponaša z najsodobnejšo različico elektrohidravlične sklopke haldex, je antipod te avtomobilske mode. Karavanska oblika (prtljažnik ohranja 587 oziroma 1470 litrov prostornine), nekaj dodatne črne plastike, za nekaj milimetrov dvignjeno podvozje in štirikolesni pogon je pravzaprav vse, kar voznik potrebuje in bo – glede na podnebne razmere na sončni strani Alp – kdaj potreboval. Vse skupaj pa je za povrhu prijetno na pogled in v notranjosti tudi na otip.
Kakovost izdelave je vse bliže nemškemu bratrancu VW golfu, in to kljub temu, da vzornik z vsako novo različico močno dvigne prečko. Tudi z vidika ergonomije so Španci za petami nemškim gospodarjem, saj so leonovi prednji sedeži in volanski obroč izdatno nastavljivi. Dovolj prostora za potnike različnih postav je tudi na zadnji klopi. Za ljubitelje infozabavnih sistemov je tu 6,5-palčni osrednji barvni zaslon, občutljiv na dotik (dodatnih 1828 evrov doplačila), prek katerega je med drugim mogoče upravljati navigacijsko napravo, avdiosistem, za avanturiste pa je, denimo, mogoče priklicati pregled podatkov o nadmorski višini in naklonu avtomobila. Tudi druge opreme je že v serijskem paketu toliko, kolikor si je lahko konkurenca le želi.
Dvolitrski turbodizel razvije 110 kW pri 4000 vrtljajih, 340 Nm navora pa ima voznik na razpolago med 1750 in 3000 vrtljaji. Čeprav gre za šibkejši dizel v ponudbi, se je na testu pri polni obremenitvi izkazal za odzivnega in zadovoljivo zmogljivega služabnika. Motor je tudi varčen, saj je pri polni obremenitvi v povprečju porabil le dobrih šest litrov goriva. Serijski šeststopenjski menjalnik prestavlja tekoče in njegova ročica ima navdušujoče kratke gibe.
Kdor si želi vsestranskega, modernega in športno elegantnega družinskega karavana s štirikolesnim pogonom, ima pravzaprav lahko delo: izbere leona xperience, zanj plača dobrih 25 evrskih tisočakov in se veseli racionalne odločitve.