Preizkusili smo: Subaru forester 2.0d sport unlimited

Japonski SUV, ki ima svojevrstno karizmo in terenske zmogljivosti

Objavljeno
12. marec 2018 15.47
Blaž Kondža
Blaž Kondža
Subaruji so že od nekdaj posebneži v avtomobilskem svetu, saj imajo vsi skoraj brez izjeme stalni štirikolesni pogon, pod njihovim motornim pokrovom pa teče bokserski motor. Takšen posebnež v pozitivnem smislu je tudi športni terenec forester, ki je doživel prenovo.

Popravki so še najbolj vidni na spred­njem delu vozila, nekaj izboljšav pa je tudi v notranjosti. A kljub prenovi osnovna razmeroma škatlasta oblika foresterja ostaja njegov zaščitni znak.

Strastni ljubitelji znamke sicer vihajo nos nad turbodizelskim bok­serskim agregatom, ki zmore 108 kW največje moči, a če želimo pri foresterju zmerno porabo, je dizel edini, ki jo omogoča. Jasno, stalni štirikolesni pogon in brezstopenjski menjalnik CVT – pri Subaruju mu pravijo lineartronic – zahtevata svoj davek tudi pri dizlu – poraba na našem testu je med relacijsko vožnjo znašala okoli 7,5 litra na 100 kilometrov, v mestu pa je potovalni računalnik hitro pokazal tudi več kot 10 litrov.

Testni forester je imel najbogatejšo raven opreme sport unlimited, ki je med drugim pomenila v usnje odete sedeže, električno odpiranje prtljažnika, multimedijsko napravo z navigacijo in še kaj bi se našlo. Smo pa recimo pogrešali funkcijo, ki bi ob odklepanju avtomobila prižgala luči in razsvetlila okolico. Navdušeni smo bili nad prostorno notranjostjo, saj imajo tudi potniki na zadnjih sedežih več kot dovolj udobja in prostora za kolena. Nič manj udobno ni spredaj – tudi po 500-kilometrski poti smo iz avtomobila izstopili dobro razpoloženi.

Motor preseneti z za dizel zelo tihim in umirjenim delovanjem, njegova moč zadošča tudi za živahnejšo vožnjo po avtocesti. Se pa zaradi menjalnika CVT glasno odzove na naglo pospeševanje, vendar hitrost ne raste sorazmerno s hrupom. Po drugi strani takšen tip samodejnega menjalnika odlikuje zelo gladko »prestavljanje«. Dodajmo, da so menjalniku inženirji za ročni način delovanja določili sedem prestavnih razmerij, med katerimi pretikamo z obvolanskima stikaloma.

Za sodobne avtomobile malce nenavadni so tudi trije zasloni na armaturni plošči. Eden je postavljen med merilnika, drugi, ki prikazuje večino podatkov potovalnega računalnika, na zgornji del sredinske konzole, tretji, občutljiv na dotik, pa je namenjen multimedijski napravi. Ravno upravljanje potovalnega računalnika se mi je zdelo skrajno nerodno izpeljano s stikalom med sredinskima zračnikoma.

Forester se, kakor se za subaruje spodobi, ne ustraši brezpotij. Takrat se izkaže njegov asimetrični stalni štirikolesni pogon, ki največ zmore takrat, ko s posebnim stikalom vklopimo terenski vozni program X-mode. Ta prilagodi delovanje asistenčnih sistemov in pogonskega sklopa vožnji po brezpotju in vključi funkcijo nadzorovanega spusta.