Prejšnjemu balenu se je ime, ki zelo spominja na italijansko besedo za kita, malce prilegalo – novemu pa ne! Veliko večino avtomobila so zasnovali presneto dobro, samo oznako bi morali zamenjati za 1,3. To bi dalo več ugleda in motor je v vseh postavkah zares velik. Prostornost pa je še kitovska!
Ponavadi začenjam z motorjem, a pri balenu me je udoben vstop tako presenetil, da sem takoj poskusil še pri zadnjih vratih: zelo priporočljiv avtomobil za vse, ki smo manj gibčni.
Atmosferski štirivaljnik s 1242 ccm gibne prostornine je v prostem teku popolnoma tih in miren, pa celo nima plastičnega akustičnega pokrova nad svojo glavo. Tudi močno obremenjen ni nikdar moteče glasen. Za svojo velikost je prožen, a resnejše manevre začnite z vsaj 3000 vrtljaji (navor 120 Nm pri 4400 vrtljajih, največja moč 66 kW (90 KM) pri 6000 vrtljajih). Rad se vrti. Pohvalna je poraba goriva: kombinirana poraba 4,4 litra na 100 km, ki jo obljublja tovarna, je v praksi dosegljiva. Naša testna je znašala od 4,6 do največ 5,3 litra na 100 km. Ne samo motor, tudi majhna masa 940 kg 3995 mm dolgega avtomobila naredi svoje. Posoda za gorivo drži 37 litrov.
Petstopenjski menjalnik je prav dober in niti nima običajne visoke stopnice med drugo in tretjo prestavo. Zato in zaradi posrečenega podvozja je baleno na bolj zavitih cestah lahko prav zabaven. Največja hitrost znaša 180 km/h. V zastajajočih kolonah je mogoče občutiti nekaj cukanja v prenosu moči.
Podvozje ni trdo vzmeteno, le zvočno daje tak vtis, saj so udarci slišni zaradi prenosa po sicer dokaj togi karoseriji. Lega na cesti je odlična, igriva in obvladljiva – ESC je izklopljiv s stikalom. Prav v redu sta tudi vodljivost in smerna stabilnost, le na avtocesti je mogoče elektro servovolanu očitati za kanec nemirnosti – če iščete dlako v jajcu. Zavore so dobro odmerljive in zadovoljivo učinkovite. Ročna zavora je mehanska, lahka kolesa so pri tej različici obuta v pnevmatike 185/55 R16.
Med opremo je za takšen avtomobil najbolj presenetljiv radarski tempomat. Ko ga spoznaš, deluje čisto spodobno. Baleno lahko opozarja na možnost naleta in zavira do majhne hitrosti. Pri vzvratnem parkiranju nam pomaga kamera, na primerno višino nameščen osrednji prikazovalnik premore tudi satelitsko navigacijo. Radio ima odličen zvok, pripadajo mu vse vtičnice in seveda prostoročno telefoniranje.
Prednja ogrevana sedeža sta prijetna, prostora je za en avtomobilski razred več. Vidljivost in preglednost sta povprečni, a ogledala so primerna. Usnjat volanski obroč je nastavljiv po obeh oseh, komolčnik je fiksen. Veliki analogni merilniki imajo na sredini še digitalne prikaze raznih sil, porabe in druge statistike – za igranje ali za znanstvene namene. Pregledna samodejna klimatska naprava ima tih ventilator, tudi vsa druga upravljala so priročna in osvetljena. Odložišča so groba. a uporabna, zračnih blazin in zaves je šest, plastika je bolj trda, vendar lepo obdelana. Sopotnica sedi odlično.
Okna zadaj so dodatno zatemnjena, prostornost osuplja. Celo vedno odvečni tretji ne sedi slabo. Tu so na voljo stropna luč, žep na sovoznikovem naslonjalu, držaja nad vrati, običajna vtičnica in vdolbini za steklenice v vratih. Naslonjalo klopi je asimetrično sklopno, nastala površina je ravna.
Vrata v prtljažnik niso velika in prag je visok. Na prvi pogled prtljažnik ni prav velik (355–1058 l), toda ima predal pod pokrovom, pod njim pa še veliko vdolbino za rezervno kolo, ki ga ni. Polica je trdna, pritrdišč za prtljago ni.
Novi baleno je prijeten, gospodaren, prostoren in živahen avtomobil za tiste, ki se ne želijo postavljati. Razmislite o različicah s cenejšo opremo, ki jim vseeno ne manjka nič bistvenega.