Preizkusili smo: Suzuki ignis 1.2 VVT elegance 4WD

Eden najbolj prijetnih avtomobilov v zadnjih letih. 
Zna tudi prav konkretno splezati po blatu

Objavljeno
26. maj 2017 19.49
Boštjan Okorn
Boštjan Okorn

Lahko boste rekli, da pretiravam, a suzuki ignis je avtomobil, ki bi si ga morali izmisliti, če ga ne bi pripeljali iz Japonske. Le 3,7 metra je dolg, a premore toliko karizme, da mu večina današnjih avtomobilov ne seže niti do kolen. Blesti pri uporabnosti, pa tudi glede tehnike mu skoraj ni kaj zameriti

 

Ignis ni tipičen mestni avtomobil, njegova oblika prej spominja na domiselnega križanca. Osvojil vas bo že s sprednjim delom, ki deluje prijazno, z velikimi (l)učmi, ki svetijo z diodami. Kolesa so potisnjena povsem ob rob, kar prinaša dovolj prostora v notranjosti, kjer so v testnem avtomobilu lahko sedeli štirje. Zadaj sta bila namreč dva ločena, vzdolžno pomična sedeža, prostora zato ni zmanjkalo niti za noge potnikov, ki sta vstopila skozi skoraj 90-stopinjsko odprta vrata, niti za malo več prtljage. No, pri kombinaciji tega dvojega bi že lahko nastal problem ...

Kljub temu da je ignisa v širino za manj kot 1,7 metra, se spredaj sedeča nista suvala z rameni, ampak sta vsak zase v miru opazovala razgibano armaturno ploščo, na sredini katere kraljuje na dotik občutljiv zaslon infozabavnega sistema. Napisi na zaslonu so zanimivo oblikovani, v resnici pa mu lahko očitamo, da prav hiter in intuitiven ni, kar še posebno velja za vnašanje ciljev v navigacijsko napravo. Zaslon prikazuje tudi posnetke kamere z zadka (res, celo v tako kratkih avtomobilih je to zdaj potrebno), a nikar ne pričakujte, da se boste lahko zanesli na zvočna opozorila, saj tipal preprosto ni. Zoprna zadeva, včasih.

Pred voznikom je urejen prostor z merilniki, na volanskem obroču je ravno dovolj tipk, da je mogoče preklapljati med različnimi informacijami na manjšem zaslonu desno od merilnikov, za vsak primer (denimo za nostalgike) je Suzuki dodal še tipko potovalnega računalnika na sami armaturni plošči levo od zaslona – ki je seveda bist­veno težje dosegljiva kot tipka na volanu. Kakovost plastike je na dovolj solidni ravni, v vratih je dovolj prostora za 1,5-litrsko plastenko (tudi na desni strani), zaprt predal pred sopotnikom ima uporabno poličko, prav prostoren pa ni.

Velikost prtljažnika je odvisna od nagiba oziroma vzdolžnega pomika zadnjih sedežev, najmanj ga je za skromne 204 litre, a zaboj pijače boste vedno lahko peljali. S povečevanjem je prostora seveda več (vse do 1056 litrov), a ni idealno uporaben, saj dno od roba osnovnega prtljažnika do sedežev ni ravno, prav tako ne nastane ravna površina, ko sedeže podremo.

Med vožnjo je ignis prijazen, okreten, agilen in odziven, v ovinkih se kljub višini 1595 mm ne nagiba pretirano, zelo se pozna majhna masa (približno 900 kg). Bencinski 1,2-litrski motor je edina izbira, ima 66 kW moči in 120 Nm navora, moč se prek petstopenjskega ročnega menjalnika med običajno vožnjo prenaša na sprednji kolesni par. Z nekaj menjalniških akrobacij je ignis lahko tudi poskočen, sicer pa zmerno zmogljiv, hrupnost je tudi na avtocesti na sprejemljivi ravni. Preseneti povprečna poraba, ki jo zlahka ohranjate okrog 5,5 l

100 km, kar nekoliko omili le 30-litrsko prostornino posode za gorivo, hkrati pa se zelo približa uradnemu podatku o porabi 5 l/100 km.

Velika razlika glede na druge mestne avtomobile ni le v obliki, ampak tudi v vgrajenem štirikolesnem pogonu. Zaženete ga preprosto, s pritiskom na tipko na dnu sredinske konzole, vse skupaj pa potem poteka kot v najbolj idealni zgodbi. Ignis zanesljivo vleče tudi v strme in blatne klance, le občasno je mogoče občutiti prenos moči prek viskozne sklopke s sprednjega na zadnji kolesni par. Pri tem so seveda v pomoč majhne mere avtomobila, hkrati pa si lahko privoščite nekaj več zaradi 18-centimetrske oddaljenosti od tal. Na poti navzdol vam bo pomagal sistem za nadzor spusta, tako da na terenu skoraj ne morete imeti težav.

Ignisu težko očitamo kar resnega, a hkrati lahko veliko stvari pohvalimo. Sem sodi tudi vgrajena oprema, z brezstičnim ključem, že omenjeno navigacijsko napravo, digitalnim radiem, tempomatom z omejevalnikom hitrosti, ogrevanima sprednjima sedežema, kamerama za pomoč pri zaviranju v sili (ki izboljšata varnostno oceno) in samodejno klimatsko napravo. Cena testnega avtomobila je pravzaprav najvišja mogoča ...