Preizkusili smo: toyota auris 1.2 turbo

Nekaj manjših popravkov in nov, zanimiv najmanjši bencinec.

Objavljeno
24. avgust 2015 18.11
Gašper Boncelj, Na kolesih
Gašper Boncelj, Na kolesih
Toyota auris je v drugi generaciji precej bolj zanimiv izdelek, kot je bil prvi model, ki je nasledil dolgoletno corollo. Ob tokratni medgeneracijski prenovi je dobil še nekaj svežih poudarkov v skladu z aktualnimi smernicami in nov bencinski agregat, ki ga je imel tudi test­ni avtomobil.

Glavna novost v prenovljenem aurisu je doslej najmanjši, 1,2-litrski turbobencinski motor, ki ima največjo moč 85 kW in največji navor 185 Nm v območju od 1500 do 4000 vrtljajev, za prenos na sprednji kolesi pa skrbi natančen ročni šeststopenjski menjalnik. Z mesta do 100 km/h pospeši v 10 sekundah, največja hitrost je 200 km/h. Odziva se zgodaj in je kar poleten, če že ne ekspresen. Vsekakor nekaj čisto nasprotnega od dosedanjega lenobnega 1,6-litrskega bencinskega motorja, ki so ga pri nas umaknili iz ponudbe. Novinec deluje tiho, je pač štirivaljnik in tako kljub majhni prostornini ni tistega značilnega brenčanja trivaljnikov. Poraba je bila na testu kvečjemu solidna, za računalniško povprečje okoli šestih litrov smo morali kar paziti, hitro gre za liter ali pol čez. Je pa res, da ta izvedba ni imela sistema start-stop.

Drugače je pri prenovljenem aurisu zaznati, da je sicer čvrsto podvozje za odtenek tišje, vse skupaj deluje ustrezno udobno. Vtis o notranji ureditvi je zelo dober. Testni primerek je bil konkretno opremljen, a verjetno za vse velja, da sta armaturna plošča in sicer notranjost dobro izdelani, uporabljeni materiali pa kakovostni. Še naprej izstopa visoka armaturna plošča, prenovljen večfunkcijski zaslon na sredini ima klavirsko črne poudarke, kar vam je lahko všeč ali ne, a deluje zelo dobro in je dobro berljiv tudi v močnem soncu. Pripomba je, da meniji niso v slovenščini. Nekatere podatke lahko po novem sprem­ljate na jasnem modrem prikazovalniku med merilnikoma. Zelo dobro je pri visokih temperaturah delovala klimatska naprava.

Auris je imel paket asistenčnih sistemov, ki je lahko koristen, le kakega prometnega znaka kdaj ne zazna. Skoraj bi pozabil omeniti, da je tudi zunaj prenovljen, maska deluje malce bolj zaprto in ostro, je pa avtomobil zaradi tega nekaj centimetrov daljši.