Passat osme generacije z 2,0-litrskim biturbo dizlom nadgrajuje uveljavljeno filozofijo klasičnih volkswagnov s premijsko tehnično prefinjenostjo.
Po značaju in zvočni kulisi ne gre za veliko revolucijo. Zdi se, da je to še eden od klasično izvrstnih in prav zato zelo priljubljenih passatov. A videz in zvok, ki se le pri polnem plinu in najvišjih vrtljajih približa tistemu iz bencinskih bratov, sta lahko še kako varljiva. Tehnična avantgarda se začne s skoraj do zadnjega milimetra zapolnjenim motornim prostorom. Utrip štirivaljnega dizla spodbuja tandem nizko- in visokotlačnega turbopolnilnika, ki delujeta vzporedno. Podatki zahtevajo spoštovanje. Največje moči je za 176 kW (240 KM), navora skoraj od vrtljajev prostega teka naprej za tovornjaških 500 Nm. Dvoma ni – to je izjemno hiter variant, s katerim lahkotno in suvereno pospešuješ tako na ravnem kot v najbolj strme in dolge avtocestne klance – od nič do 100 km/h v 6,3 sekunde in vse do končnih 238 km/h.
V paketu z najmočnejšim dizlom dobiš še serijski sedemstopenjski menjalnik DSG, štirikolesni pogon 4motion s prenosom moči na zadnji kolesni par prek sklopke tipa haldex ter nastavljivo delovanje vzmetenja in volanskega sistema z izbiro med udobno, normalno, športno ali individualno nastavitvijo. Je pa občutek na splošno takšen, da je to prej hiter in udoben potovalni avtomobil kot stroj, ki ti šepeta, da se zmore peljati še hitreje in ostreje. In kaj kaže poraba? Tovarna govori o 5,4-litrskem povprečju. V praksi je razpon večji in seže do okvirno devetih litrov na sto kilometrov, a takrat si že lep čas kandidat za odvzem vozniškega dovoljenja.
Manjše presenečenje čaka v notranjosti. To je seveda volkswagen, kjer ni prostora za barvni teater in oblikovno eksperimentiranje, a vse le ni tako konservativno in minimalistično! Ob doplačilu si lahko namesto običajnih merilnikov omisliš digitalne z 12,3-palčnim zaslonom in celo paleto prikaznih možnosti – od umirjenih do barvno in informacijsko intenzivnih. Passat ustreže puristu in futuristu, ki si že danes želi rešitev iz avtomobilskih študij. Očitkov, zaradi katerih Volkswagnovi razvojniki ne bi mirno spali, je bore malo ali pa jih ni. Štejejo velikost, funkcionalnost, ergonomija in počutje.
Dizelsko najbolj plemeniti passat ostaja v osnovi natančno to, kar se od njega pričakuje. Je predvidljiv, konvencionalen in racionalen – a vse to na tehnično in zmogljivostno zelo visoki ravni, s katero že meša štrene dražjim premijskim sorodnikom.