Preizkusili smo: Citroën berlingo multispace HDi 100

Prvi velikoprostorec po prenovi zmore kaj pokazati

Objavljeno
18. september 2015 16.04
Andrej Krbavčič, Na kolesih
Andrej Krbavčič, Na kolesih

Letos je bil berlingo precej pomlajen. Tako ostaja prvi velikoprostorec svež, da o večni večstranski uporabnosti sploh ne govorimo. Preizkusili smo tehnološko sodobno in opremsko bogato dizelsko različico osebnega berlinga.

 

Homologacijski list testnega berlinga navaja za malenkost slabše podatke od tovarniških: izpust CO2 112 g/km (tovarna 109 g/km), največja hitrost 162 km/h (166 km/h), kombinirana poraba goriva 4,2 l/100 km (4,1 l/100 km). Kakorkoli že, nam je berlingo na preizkusni vožnji porabljal od 5,5 do 6,2 l/100 km. Motor je dokaj tih in uglajen in je vedno povsem kos 4380 mm dolgemu in 1449 kg težkemu avtomobilu. Do 1600 vrtljajev v minuti je moči le za sprehajanje, potem debelo nastopita navor in pozneje moč, prav zvezno vse do 4000 vrtljajev, nato moč pojema. Berlingo lahkotno prehiteva in grize klance. Zaradi lepega delovanja in preoptimističnega spodbujevalnika pretikanja pa se spozabiš in ga prepustiš prenizkim vrtljajem. Naj se vrti! Sistem start-stop deluje vzorno. Petstopenjski ročni menjalnik je natančen, dobro izračunan in ne najbolj voljan.

Pri praznem berlingu ne zaznaš takoj, da je bolj mehko vzmeten. Za kanec se nagiba v ovinkih, občutek pa stopnjuje razmeroma visoko sedenje na ne posebno trdnih sedežih. Vozne lastnosti in zavore so dobre. Doplačane 16-palčne michelinke so na slabšem cestišču glasne; ESC je izklopljiv do 50 km/h. Berlinga je mogoče voziti hitro in tekoče, siljenja pa ne mara.

Vidljivost je pohvalna, podpirajo jo statično osvetljevanje ovinkov, velika ogledala, panoramsko ogledalo za notranjost, tipala za pomoč pri parkiranju spredaj in zadaj ter samodejni brisalniki. Odložišč je veliko, a nekatera niso najbolj uporabna, na primer zelo plitva stropna polica. Brezčasni analogni merilniki so izvrstni, dvoobmočna klimatska naprava izdatna, tempomat z omejilnikom je dober, radio s povezljivostjo ima obvolanski upravljalnik in prijeten zvok.

Oboja drsna vrata so obvladljiva, seveda slabše pri zapiranju od znotraj. Vstop je udoben, zadaj so trije posamični sklopni sedeži (srednji je lahko mizica), ki jih sploh ni težko vzeti ven. Bravo! Prostora je zares dovolj, na naslonjalih prednjih sedežev sta sklopni polički, v podu sta »tihotapska« predala. Prtljažnik je spodobno opremljen in povečljiv. Lahko bi bil še večji, če ne bi estetsko zakrili notranjih blatnikov. Dvižno okno na dvižnih vratih ni novost, a je vsekakor zelo dobrodošlo.

Takšen berlingo je dobro motoriziran in lahko prilagodljiv za najrazličnejše potrebe prevoza potnikov in tovora.