Prenovljena škoda rapid kot zmes znanega in novega

Manjša oblikovna evolucija, prava novost je trivaljni litrski bencinski motor.

Objavljeno
12. maj 2017 19.05
Aljaž Vrabec
Aljaž Vrabec

Pri nekaterih avtomobilskih znamkah celo prihod nove generacije ne prinese bistvenih sprememb, zato lahko še toliko manj pričakujemo od vmesnih prenov. Podobno velja za prenovljeno škodo rapid, pri kateri ni nobene revolucije, le manjša evolucija, najpomembnejša novost je trivaljni litrski bencinski motor.

V ljudski zavesti je Škoda znamka z dolgo tradicijo in številnimi modeli, toda medtem ko vsi dobro poznajo octavio, superba, fabio in vse bolj tudi kodiaqa, ostaja rapid bolj v ozadju. Vsaj tako velja na številnih tujih trgih, v Sloveniji pa je drugače. Pri slovenskem uvozniku so zato prepričani, da bodo letos prodali 1050 primerkov tega modela, kar pomeni 15 odstotkov skupne letne prodaje. V teh dneh pri Škodi predstavljajo prenovljeno različico rapida z nekaterimi manjšimi novostmi pri obliki in večjimi v notranjosti. Spredaj in zadaj so nekoliko spremenili postavitev luči in obliko odbijačev, potem pa se seznam hitro konča. Čeprav rapid v rdeči, zeleni ali modri barvi in v kombinaciji s črnimi dodatki deluje zelo atraktivno, se zdi, da so zunanje novosti bolj za silo, kajti poudarek je drugje.

Najprej pri osrednjem zaslonu na armaturni plošči, saj so zdaj na voljo nekateri zabavni pripomočki apple carplay, android auto in mirror link, ki uporabniku omogočajo povezljivost med avtomobilom in njegovim osebnim telefonom. Na armaturni plošči prevladuje trda in hrapava plastika, toda prenovljena postavitev stikal je logična in do uporabnika prijazna. Občutek je podoben kot pri octavii ali morda pri starejših modelih volkswagna golfa, predvsem pri obliki nekaterih stikal. Med novostmi lahko sicer omenimo še opozarjanje na nevarnost naleta vozila in samodejno preklapljanje med zasenčenimi in dolgimi lučmi.

Najpomembnejša novost je pod sprednjim pokrovom. Tam je zdaj lahko litrski trivaljnik TSI, ki ga poznamo že iz nekaterih drugih modelov pri Škodi in sorodnih znamkah. Ta motor so namreč zadnjih pet let razvijali v skupini Volkswagen, zato so ga predstavili že pri številnih koncernskih modelih. V šibkejši različici iz sebe iztisne 95 konjskih moči (70 kW), v močnejši pa 110 konjskih moči (81 kW). Zgovoren podatek je, da je novi motor v primerjavi s predhodnikom (1,2-litrski bencinar) lažji za 16 kilogramov. Vsekakor je po prenovi opazen tudi napredek pri okretnosti vozila in voznih lastnostih. Denimo najmočnejši 1,4-litrski bencinar s 125 konjskimi močmi (92 kW) zelo pogumno izpolnjuje tudi drznejše vozniške želje.

Čeprav je osnovna oblika rapida limuzinska, imajo v Sloveniji kupci mnogo rajši kombilimuzinsko različico rapid spaceback. Zastopnik tako načrtuje, da bo od 1050 prodanih rapidov kar 900 kombilimuzin. Slednja je za 18 centimetrov krajša in ima v prtljažniku manj prostora (415 proti 550 litrov), toda v obeh različicah potniki uživajo v razkošnem prostoru za noge. Prednost obilnega prtljažnika je še v tem, da se vrata dvignejo visoko v zrak, zato se pred vami odpre široka luknja za natovarjanje, a je tudi res, da je prtljažnik zelo globok, zato pri prekladanju težjih predmetov trpi hrbtenica.

Najšibkejši litrski bencinar z najmanj opreme v paketu easy je tudi najcenejši – 11.860 evrov, kar velja za obe izvedbi. Vrhunec ponudbe je pri limuzini 1,6-litrski dizelski motor s 115 konji (85 kW) z opremo style, kar stane 20.224 evrov, pri spacebacku je najdražji isti motor z istim opremskim paketom pri 19.818 evrih. Menjalniki so pet- ali šeststopenjski ročni ali sedemstopenjski samodejni, odvisno tudi od moči motorja. Za prenovljenega rapida že lahko oddate naročilo, prvi primerki bodo na slovenske ceste zapeljali konec junija.