Prišla je še Toyotina mestna pamet

Bodite pametni! Tako vas nagovarja Daimler, ko vas poskuša prepričati v nakup 2,8 metra dolgega smarta, povsem podobno pa zdaj tudi Toyota, ki je na slovenske ceste poslala prvega resnega izzivalca v razredu mestnih avtomobilov: poimenovali so ga iQ.

Objavljeno
20. marec 2009 21.54
Boštjan Okorn
Boštjan Okorn
Bodite pametni! Tako vas nagovarja Daimler, ko vas poskuša prepričati v nakup 2,8 metra dolgega smarta, povsem podobno pa zdaj tudi Toyota, ki je na slovenske ceste poslala prvega resnega izzivalca v razredu mestnih avtomobilov: poimenovali so ga iQ. Najbrž zato, ker se bodo zanj odločili predvsem pametni (beri: racionalni) kupci, ki jim več od udobja na zadnjih sedežih (ja, ja, tudi 2,98 metra dolg avtomobil je lahko štirisedežen) in velikosti prtljažnika pomeni okretnost v mestu in možnost parkiranja v še tako majhni luknji.

Toyota »čudež« nastanka najkrajšega štirisedežnika pojasnjuje v šestih točkah. Diferencial (in s tem sprednjo os) so premaknili pred motor, krmilni mehanizem dvignili in mu namenili električno servo pomoč, posodo s prostorom za 32 litrov goriva sploščili in jo porinili pod sprednja sedeža, stanjšali naslona sprednjih sedežev (ne na račun udobja in varnosti), zmanjšali prostor, namenjen klimatski napravi, in tako omogočili asimetrično armaturno ploščo.

V kabini opaziš razkošno širino v sprednjem delu (tu je iQ tako širok kot auris, torej ponuja več prostora kot yaris), med vožnjo pa si prijetno presenečen nad zgledno delujočim podvozjem, ki ne poskakuje na vsaki luknji, ampak mirno prevozi tudi »ležeče policaje«. Toyota se pohvali, da je iQ zasnovan tako kakovostno kot avtomobili v nižjem srednjem razredu, in omeni zeleno naravnanost, čeprav bi tu lahko takoj oporekali: vsaj sistem ugasni-spelji bi mu lahko vgradili. Seveda se ne gre slepiti, da iQ nima slabosti: za štirimi potniki ni prav nič prostora za prtljago (malenkosti je mogoče odložiti pod zadnjo klop), če sta v avtomobilu le dva, pa se bosta morala zadovoljiti s 168 litri. Veliko bolj pomembno za mestni avtomobil je, da zaradi 3,9-metrskega polmera obračalnega kroga iQ v eni potezi obrneš na dvopasovni cesti.

Za iQ, ki je naprodaj od prvega spomladanskega dne, je treba odšteti najmanj 13.450 evrov (oziroma 270 evrov manj, če ste zadovoljni z le dvema sedežema) - kar ni ravno malo. Ne smemo prezreti, da so že v osnovni opremi iQ vsi varnostni dodatki, z ESC in devetimi(!) zračnimi varnostnimi blazinami (posebnost sta blazini v vratih prtljažnika in na sovoznikovem sedalu) vred. Tudi zato se kljub majhnosti iQ že lahko pohvali s petimi zvezdicami tudi po novem ocenjevanju Euro NCAP. Vedno je serijski na levo stran volana postavljen radijski sprejemnik, hladila vas bo ročna klimatska naprava, stranski šipi pomaga spuščati elektrika. Za zunanjo lepoto bodo ob »matematično pravilnih« linijah poskrbela še lita platišča.

Več v prilogi Na kolesih sobotne tiskane izdaje Dela