Toyota prius plug-in se od dosedanjega priusa letnika 2009 ne razlikuje veliko, pa čeprav je z dolžino 448 cm malo daljši (+ 2 cm). Pozoren opazovalec bo odkril rahle spremembe na maski, zadnjih lučeh ali pa kromane kljuke.
Tudi prius plug-in ima baterijo nameščeno pod zadnjimi sedeži, namesto nikljeve je dobil sodobnejšo litijevo, izdeluje jo Panasonic. Ta je dokaj kompaktnih mer, tako da je prtljažnik le za tri litre manjši kot v priusu (443 litrov), avto pa je v celoti za 55 kg težji (1425 kg).
Ko smo že pri prtljažniku: pred zunanjim spodnjim robom ima poseben prekat, ki je namenjen za shranjevanje napajalnega kabla. Za polnjenje baterije je, kakor pravijo, na domači 230-voltni vtičnici potrebna ura in pol. S polno baterijo lahko prius plug-in prevozi 20 km le na elektriko; to smo preizkusili in je pri umirjeni vožnji držalo. Na elektriko zmore največjo hitrost 85 km/h. V zimskih razmerah bo doseg nekaj manjši, a zaradi posebej prirejenega sistema ogrevanja ne bistveno.
Ko je baterija skoraj prazna, prius deluje naprej kot hibrid, kakor ga že poznamo, vklop 1,8-litrskega bencinskega motorja je dovolj tih, električni spet pomaga, ko se z zaviranjem ali ob spuščenem pedalu za plin nabere kaj električne energije.
V notranjosti si vse to lahko ogledujemo na zaslonu v priusovem slogu, dodane so tipke za tri različne načine vožnje. Toyota trdi, da ima prius plug-in normno kombinirano porabo 2,1 litra in emisijo CO2 49 g/km, kadar dela v hibridnem načinu, pa da je poraba 3,7 l/100 km (izpust CO2 85 g/km). Gre za laboratorijske podatke, dejansko porabo bo mogoče preveriti le med daljšo uporabo.
Počutje v avtomobilu je prijetno, sedeži so dobro oblikovani, armaturna plošča še vedno deluje skoraj prestižno. Podvozje pa je tudi v tem primeru na kakšni luknji nekoliko trdo. Avto ima za doplačilo na voljo kar nekaj sodobne varnostne opreme, še posebno izstopa radarski tempomat s sistemom za pomoč pri zaviranju.
Prius plug-in je priključni hibrid, ki ima za zdaj edinega tekmeca v sorodno, a ne identično zasnovanem modelu chevrolet volt/opel ampera. Seveda smo jih vprašali o voltovem večjem dosegu na elektriko in pri Toyoti so pojasnili, da po njihovi raziskavi evropskih vzorcev vožnje 70 odstotkov ljudi za dnevne poti v službo in po drugih opravkih ne prevozi več kot 25 kilometrov, da pa gredo vsaj enkrat na teden na daljši izlet. Zato so se, po njihovih besedah, namerno odločili za takšen doseg, da se baterija ne polni predolgo, da ni predraga, da avto ni pretežek ...
Cena: pri nas bo menda zelo dobro opremljen prius plug-in stal 41 tisoč evrov, bo pa kupec upravičen do štiri tisoč evrov subvencije Eko sklada.