Renault talisman se predstavi

Francoski tekmec v poslovnem razredu.

Objavljeno
20. november 2015 13.57
Gašper Boncelj, Na kolesih
Gašper Boncelj, Na kolesih

Klasični avtomobili srednjega razreda danes niso več tako želeni izdelki, kot je to veljalo pred leti. A kljub dejstvu, da jim prostor jemljejo najrazličnejši športni terenci in križanci, imajo svoje kupce. Tudi Renault še računa nanje, tokrat s povsem novim modelom renault talisman, tekmecem Volkswagnovemu passatu, fordu mondeu ali Oplovi insignii.

Renault talisman je dolg 485 cm, razvit je na vozni osnovi CMF zveze Renault-Nissan, s katere je Renault že predstavil novega enoprostorca espacea, v prihodnje pa bodo pripravili še en crossover model, ki bo večji od kadjarja. Talismanov predhodnik je bila dobro znana laguna, čeprav za talismana snovalci pravijo, da je na nek način povsem nova zgodba, kar želijo poudariti tudi s spremenjenim imenom.

Novinca smo tokrat okusili kot limuzino, je pa že dokončan tudi kot karavanski grandtour. Zaradi njegove oblike ni treba nikomur zardevati, vodja hišnega oblikovanja Laurens van den Acker je zrisal prepoznaven avtomobil, ki pa le deluje bolj umirjeno, skoraj se zdi v kakem odtenku podoben germanskim limuzinam. V notranjosti se podobnosti z espaceom ni mogoče izogniti, še posebno ne pri velikem pokončnem sredinskem večfunkcijskem zaslonu, na katerem se upravlja in nastavlja prav vse, bodisi z ukazi na dotik ali s spodnjim malce preveč nazaj postavljenim vrtljivim kolescem. Položaj za volanom je prijazen, le položaj nog se je zdel rahlo visok. Prva sedeža sta letalsko foteljska, z veliko možnostmi nastavitev in prilagajanja za pravšnje udobje. Avtomobil v drugi vrsti sicer ni tako zračen kot kaka škoda superb, je pa vendarle konkretno prostoren. To velja tudi za prtljažnik, ki v osnovi sprejme dobrih 600 litrov in je seveda povečljiv s podiranjem zadnjih sedežev, ki imajo razmerje naslonjal 60

40, dodana je sredinska odprtina za smuči. Prtljažnik ima kar velik dostop, je pa talisman limuzina in ne več kombilimuzina kot laguna, kjer je bilo zadaj prtljažno okno.

Novega renauta lahko poganjajo različni štirivaljni motorji prostornine 1,5 do 1,6 litra. Bencinski različici sta dosegljivi z močjo 110 kW (150 KM) in 147 kW (200 KM), dizelske z močjo 81 kW (110 KM ), 96 kW (130 KM) ter 118 kW (160 KM). Pri dizelskih je glede na izvedbo na voljo šeststopenjski ročni ali samodejni menjalnik, pri bencinski le sedemstopenjski samodejni. O hibridih so zatrdili, da jih ne bodo ponudili, da je to tehniko smiselno uvajati le v precej dražje avtomobile.

Uvodoma smo preizkusili najzmogljivejši dizel z dvema turbinskima polnilnikoma, ki se talismanu zdelo dobro poda, pa naj bo zaradi mirnosti delovanja, konkretnega poleta in vsaj po računalniku sodeč zmerne porabe (pod šestimi litri). Vozili smo ga s samodejnim menjalnikom z dvema sklopkama, voznik pa njegovega delovanja skoraj ne opazi, kar je zelo dobro. Podobno velja za samodejno pretikanje pri najmočnejši bencinski izvedbi, pri kateri je bil motor tudi odziven in prijetnega zvena, poraba pa pričakovano za liter in pol višja.

Talismanova prednost je štirikolesni volan, ko v hitrejši vožnji v ovinkih poleg sprednjih koles v enako smer rahlo zavijata tudi zadnji, kar mu omogoča natančno, bolj lahkotno vožnjo. Podvozje ima z luknjami več dela, najbolje se je odrezalo v komfortnem programu. Med drugim lahko v množici nastavitev hitro preklopite v športni program, ki avto naredi predvsem trši, manj udoben. Talisman se je uvodoma vozil na največjih kolesih s premerom 19 palcev, na voljo bodo tudi manjša, tja do premera 16 palcev. Med vrsto asistenčnih pripomočkov, ki mu koristijo in ga delajo bolj varnega, so na primer prepoznavanje prometnih znakov, opozarjanje na nehoteno menjavo pasu, opozarjanje na vozilo, ki vozi pred nami, tudi radarski tempomat, ki pa žal deluje le v hitrostnem območju od 40 do 140 km

h.

Talisman tako kot espace nastaja v Douaiu v severni Franciji. K nam bo pripeljal aprila, takrat poleg limuzinske izvedbe tudi kot karavanski grandtour, ki bo v naših krajih verjetno pritegnil glavnino kupcev. Naslednice nekoč atraktivno oblikovane kupejevske lagune ne bo več, menda imajo v tem velikostnem razredu kupeji premalo kupcev. Za cene je še prezgodaj. Če je sploh lahko kaka orientacija, se bodo v Franciji cene začenjale pri 28 tisočakih, ponavadi pa so v Sloveniji nekaj nižje.