Renaultov četrti megane je zmerno drzen

Renaultov tekmec golfu, astri, focusu ... z novo obliko in kakšnim elementom iz večjih renaultov

Objavljeno
23. december 2015 16.24
Gašper Boncelj
Gašper Boncelj

Bilo je leta 2002 na pariški avtomobilski razstavi, ko je luč sveta ugledal renault megane druge generacije. V trenutku je razdelil mnenja, ljudem je bil ali zelo všeč ali sploh ne. Z naslednikom je podjetje ubralo nasprotno pot, menda zato, da bi bila njegova podoba čim bolj trajna. Zdaj je pred nami nov model, s katerim bi bili radi drzni, a le ne preveč, zato je nekaj vmes med obema prejšnjima zgodbama.

Vodja Renaultovega oblikovanja Laurens van den Acker se je pri najnovejšem meganu nedvomno podpisal pod zanimiv avto, za katerega boste takoj vedeli, da ni le dobro zapakirana prenova. Ni pa si drznil takšne radikalnosti kot nekoč njegov predhodnik Patrick Le Quement. Megane, ki se predstav­lja v četrti generaciji, je dolg 436 cm ali 6 cm več kot predhodnik, za 3 cm je daljša medosna razdalja, za prav toliko je nižji, oba koloteka sta razširjena, zadnji previs pa je krajši.

Morje karoserijskih izpeljank

Megane je imel v preteklosti morje različnih karoserijskih izpeljank, omenimo le, da je iz njega izšel zdaj samostojni scenic in da je bil tudi dokaj priljubljen kabriolet. Megane nove generacije bo najprej le petvratna kombilimuzina, ki se ji bo oktobra prihodnje leto pridružil karavanski grandtour in to bo vse. No, ne čisto vse, napovedujejo tudi dirkalno izvedbo iz oddelka Renault Sport, dosedanjo bodo prodajali še kakšno leto. Trivratnega megana pa ne bo več, menda so jih prodali tako malo, da stroški njegovega razvoja, tako kot pri novem talismanu, nasledniku lagune, ne upravičujejo več.

Ko sedemo v novega megana, pri bolje opremljenih različicah pozornost takoj prevzame velik pokončen sredinski večfunkcijski zaslon, na katerem se na dotik upravlja prav vse od osebnih nastavitev za počutje ali vozne lastnosti do vključitve asistenčnih sistemov, pa seveda navigacije in medijev, z opombo, da sisteme, kot je Applov carplay, še pripravljajo in bodo, kot pravijo, na voljo v prihodnje. Nemogoče je spregledati dobro izdelavo in večinoma kakovostne materiale, tudi sprednja sedeža sta podobno udobna, kot se spomnimo iz espacea in talismana. Na drugi klopi je za dva (ne za tri) solidno prostorno, a ne več kot to. Prtljažnik je zrasel na 384 litrov (+12 litrov) in se zdi korektno velik, toda rob na koncu je kar previsok. Preglednost iz avtomobila je dobra, razen skozi zadnje okno.

Manj presenečenja pri motorjih

Če je oblika spremenjena, pa je pri motorjih manj presenečenj. Vsi so štirivaljniki, pri bencincih gre za prostornino od 1,2 do 1,6 litra (moč od 74 do 151 kW), dvolitrskega ni več, na začetku bencinske ponudbe bo na našem trgu še naprej atmosferski 1,6-litrski agregat, vsi večji so prisilno polnjeni, najmočnejši je dosegljiv le pri meganu GT. Tako kot izvedba, ki je po moči takoj pod njim, je opremljen s sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom z dvema sklopkama, pri manj zmogljivih motorjih je menjalnik ročni.

Dizli imajo prostornino 1,5 ali 1,6 litra, moč sega od 66 do 118 kW, najmočnejši z dvojnim turbom bo na voljo čez čas in tudi ta le pri šport­nejšem GT. Tudi pri dizlih sta odvisno od motorja na izbiro ročni ali samodejni dvosklopčni menjalnik s šestimi stopnjami. Izvedba GT se od običajnih razlikuje po tem, da ima športnejša sprednja sedeža in zdaj pri Renaultu že dobro znani štirikolesni volan, tako da se skozi ovinke pelje s še več poleta. Upamo, da bo kdaj res na voljo tudi pri manj zmog­ljivih motorjih. Hibridi? Renault dolgo ni bil zagovornik tak­šnega pogona, bo pa leta 2017 vendarle ponudil megana, ki bo nekak­šen mehki hibrid, pri katerem bo elektromotor le podpora dizlu.

Masa enaka, le nekaj centimetrov daljši

Masa je ostala na dosedanji ravni in znaša od 1,2 do 1,3 tone; avtomobila torej niso kaj dosti olajšali, je pa res, da je nekaj centimetrov daljši. Na prvih kilometrih se je izkazal kot lepo vozen, z zanes­ljivo in hkrati udobno lego in natančnim krmiljenjem.

Srednji dizel je zmogljiv in dokaj varčen (po računalniku je znašalo povprečje 5,8 litra), športna izvedba GT z najmočnejšim bencincem se je s štirikolesnim volanom pokazala kot mamljivo uživaška, pričakovano manj gospodarna, a pri nas ne bo prav pogosta izbira.

Četrti megane bo v Sloveniji naprodaj od konca februarja, glede na dosedanjo priljubljenost pri nas imajo Francozi z njim prav gotovo velike cilje. O cenah še ne povedo ničesar, a ni dvoma, da bodo pomembne, ne le za uspešen boj z VW golfom, temveč tudi z novo opel astro, dovolj svežim peugeotom 308, prenovljenim fordom focusom, škodo octavio in še katerim tekmecem.