Škodin superb je osvežen in manj žejen

 Velika škoda se prenovi

Objavljeno
07. september 2013 11.46
Gašper Boncelj, Na kolesih
Gašper Boncelj, Na kolesih

Superb je tisti veliki avtomobil, ki so ga ljudje doslej kupovali, ker z njim niso hoteli izstopati. Tudi zdaj, ko je admiralska ladja iz Mlade Boleslav na polovici svoje druge generacije, ni dosti drugače. A nekaj osvežitve, več­ja pestrost pogona in varčnejši motorji ne škodijo.

Superb je opazno spremenjen spredaj, kjer je dobil drugačen pokrov motorja, novo masko, odbijač, bolj izrazite luči. Zadaj je pri karavanu manj sprememb kot pri limuzini, nad katero nekateri doslej niso bili navdušeni, in eden od odgovorov na pripombe so zdaj trije pasovi svetečih diod v lučeh, ki pa vseeno ohranjajo dovolj prepoznavno obliko črke C.

V kabini je manj novega, drugačen je na primer volan, rahlo je spremenjena oblika ročice menjalnika, sovoznikov sedež je mogoče električno nastavljati tudi z zadnje klopi. Limuzina ohranja sistem prtljažnika twindoor, pri katerem se lahko pokrov odpre le nad prtljažnikom ali skupaj z zadnjim steklom, ima pa po novem vsak način odpiranja svojo tipko. Superb je dosegljiv z izboljšanim sistemom asistence pri parkiranju, ki lahko avtomobil na parkirni prostor »spravi« tudi pravokotno in potrebuje manj prostora kot doslej.

Pri pogonskih sklopih ni izjem­nih novosti, tovarna predvsem poudarja manjšo porabo, in sicer po posameznih agregatih od 15 do 19 odstotkov. Vsi dizelski motorji in vstopni bencinski 1.4 TSI imajo sistem start/stop za samodejno izklapljanje in zaganjanje motorja. Posebej varčna 1,6-litrska izvedba greenline ima namesto petih zdaj šest prestav, po tovarniških navedbah je povprečna poraba 4,2–4,3 litra. Več motorne izbire je pri izvedbi s prilagodljivim štirikolesnim pogonom, superb 4x4 je npr. dosegljiv tudi z zmogljivejšim dvolitrskim motorjem TDI z močjo 125 kW in šeststopenjskim samodejnim menjalnikom z dvema sklopkama.

Pri slovenskem zastopniku pričakujejo, da se bo po stilski prenovi morda vsaj nekaj več kupcev odločilo za limuzinsko izvedbo, ki je bila doslej pri prodaji superba v Sloveniji izrazito v manjšini. Kar 82 odstotkov kupcev je namreč kupilo combi. Verjetno bodo tudi v prihodnje močno prevladovali superbi z dizelskim motorjem, ki so doslej predstavljali kar 95 odstotkov vse prodaje. Cene se pri limuzini z začenjajo pri 20 tisočakih, toliko velja v akciji tudi dizelska izvedba greenline (1.6 TDI). Najbolj prodajanega 2.0 TDI cenijo na dobrih 23 tisoč evrov. Karavanska izvedba je vselej dražja približno za tisočaka, štirikolesna različica za približno 2500 evrov.