Slovenski avtomobilski trg po težkem polletju

V pol leta 2012 je bilo v Sloveniji na novo registriranih 28.327 novih avtomobilov.

Objavljeno
13. julij 2012 14.44
Gašper Boncelj, Na kolesih
Gašper Boncelj, Na kolesih

V pol leta 2012 je bilo v Sloveniji na novo registriranih 28.327 novih avtomobilov ali za 14 odstotkov manj kot lani v tem času. Tolikšen je bil padec tudi samo v juniju (–13,7 odstotka ali 4980 vozil).

Morda začetek leta še ni bil tako zelo v rdečem, zadnje tri mesece pa je dokaj visok minus konstanten. Tudi tokrat je na vrhu lestvice Renault, čeprav je njegova prednost pred drugim Volkswagnom zelo majhna in je francoski proizvajalec, ki to pomlad ni imel večjih novosti, izgubil največ tržnega deleža (1,5 odstotne točke), VW ga je v kakšnem od prvih šestih mesecev celo prehitel.

»Prva polovica leta je prinesla veliko izzivov, saj se je realni trg prodaje fizičnim osebam precej zmanjšal v primerjavi z enakim lanskim obdobjem, medtem ko  je prodaja vozil podjetjem po statističnih podatkih ostala na primerljivi ravni. Kljub temu je dejanska situacija tudi pri prodaji podjetjem slabša kot v primerljivem obdobju v letu 2011,« je  dogajanje na trgu komentiral direktor slovenske prodajne mreže Renaulta Aleš Suhorepec.

Omenjeni padec je realno še večji, saj je po mnenju večine udeležencev trga močan tudi izvoz že registriranih avtomobilov, t. i. pojav enodnevnih registracij. »Domnevamo, da je tega rahlo več kot lani, okoli 17 odstotkov,« je dejal Aleš Suhorepec.

Pogled na razvrstitev znamk kaže, da se je prodaja opazno zmanjšala veliki večini najpomembnejših imen. Prva večja izjema je korejska Kia, ki se ji letos dogaja podoben vzlet kot  pred leti ob prvi generaciji modela kia cee'd. Zdaj je na trg dokaj hitro prišel njegov naslednik, vendar je bolj kot ta Kiine številke to pomlad dvignil prav tako novi model kia rio, ki v preteklosti ni bil ravno v ospredju, zdaj pa postaja zelo močan tekmec v nižjem razredu, ki je pri Slovencih najbolj priljubljen.

Niže na lestvici za te čase lepo rast kaže znamka Mercedes-Benz, a to predvsem zaradi enega modela. »Naša znamka je bila uspešna, kar je skoraj izključno posledica dobre prodaje modela razreda B, ki je cenovno dobro umeščen in ponuja veliko,« pravi Rasto Oderlap, direktor družbe Autocommerce, ki je generalni distributer za znamko Mercedes-Benz. Ta se po prodaji dviga in zmanjšuje pred časom velik zaostanek za drugima dvema nemškima premijskima konkurentoma.

Oderlap sicer meni, da je padec slovenskega avtomobilskega trga kot celote znaten in da kaže na splošen pesimizem kot posledico zaskrbljenosti zaradi gospodarskih razmer in da ne potrebujemo novih davkov, kot je dodatni pri avtih z večjimi motorji, temveč predvsem zagon gospodarstva.

Čeprav sta med posameznimi modeli nižji in nižji spodnji razred po tržnem deležu nekaj izgubila (zaradi nekaterih novosti se je okrepil mini razred), pa so avtomobili te velikosti še naprej daleč najbolj prodajani. Vodilni renault clio predstavlja seštevek clia III in clia II (iz Revoza), jeseni pa bo dobil naslednika četrte generacije, ki bo moral tudi v Sloveniji prevzeti pomembno vlogo.

Zanimivo in po svoje zgovorno je, da je med slovensko prvo deseterico še  naprej velikoprostorec citroën berlingo. Ta model kaže na vse bolj poudarjeno presojanje vrednosti (velikosti in praktične uporabnosti) vozila za plačani denar. Je pa v tem pogledu tudi večje nadomestilo za lani umaknjeni model xsara picasso, ki se je zaradi ugodne cene odlično prodajal do zadnjega dne dolgoletne proizvodnje.

Kupiti avto zdaj za večino ljudi ni preprosto. »Kreditni krč se še zaostruje. Ko se za nakup odloča posameznik, je lahko povsem normalno kreditno sposoben, a zdaj lizinške hiše preverjajo še, kakšno je stanje njegovih delodajalcev, še posebno če gre za mlado podjetje, ki za seboj nima vsaj treh let delovanja in ustreznih bilanc,« pravi Darko Horvat, direktor Avto Merkurja, pooblaščenega trgovca znamk Citroën, Hyundai in Škoda, ki ima glede našega trga še kako zanimivo ugotovitev.

V nasprotju z novimi vozili je po njegovih besedah trg rabljenih vozil dokaj stabilen, najbolje se prodajajo avtomobili po ceni med tri tisoč in šest tisoč evri: »Pojavljajo se stranke z rabljenim avtomobilom, ki je vreden približno 10 tisoč evrov, a bi ga radi zamenjali za rabljeni avto, katerega vrednost je pol manjša in potem dobili še neko razliko«

Za nadaljevanje leta nobeden od naših sogovornikov ni izražal kakega optimizma. Pričakujejo, da bo ritem na trgu podoben kot v prvi polovici. Če to približno preračunamo, bi pomenilo, da bi po lanskih 58 tisoč vozilih letošnja prodaja dosegla kvečjemu dobrih 50 tisoč uradno registriranih avtomobilov.