Športnoterenski nizkocenovnik

Ssang Yong tivoli vabi z bogato opremo, tudi varnostno, in ugodno ceno.

Objavljeno
27. avgust 2015 20.48
Gregor Pucelj, Na kolesih
Gregor Pucelj, Na kolesih
Trg tako imenovanih kompaktnih športnih terencev je že precej poln, zdaj pa je nanj zapeljal še tivoli, ki bo velikim mešal štrene predvsem z dostopno ceno.

Južnokorejski Ssang Yong je od leta 2011 v lasti indijske korporacije Mahindra & Mahindra in športni terenec tivoli je njihova prva skupna novost. Na korejski trg je prišel že pred več meseci, k nam pa bo zapeljal jeseni. Čeprav je Ssang Yong specialist za vozila s štirikolesnim pogonom, se očitno prilagaja povpraševanju, tako bo tivoli tudi slovenskim kupcem sprva na voljo le s sprednjim pogonom, šele proti koncu leta pa bodo dobavili tudi štirikolesno gnana vozila.

Prvi pogled pokaže, da ne gre za revolucijo, je pa takoj očitno, da so pri oblikovanju tivolija upoštevali večino trendov, z diodnimi dnevnimi lučmi vred. Seveda pa ob všečni obliki niso pozabili na uporabnost. Tako je potniška kabina za 4,2 metra dolgo, 1,8 metra široko in 1,6 metra visoko vozilo zgledno prostorna. Jasno je, da ima tivoli pet vrat in tudi sedenje na zadnjih sedežih, ki so deljeni v razmerju 60 : 40 in pri katerih lahko ločeno prilagajate nagib hrbtnega dela, ponuja zadostno udobje. Z zlaganjem zadnjih sedežev je povečljiv tudi prtljažni prostor, ki ima v osnovni postavitvi prostornino 423 litrov. Poleg tega niso pozabili na več odlagalnih površin, vključno s predalom pod naslonjalom za roke na sredinski konzoli, kamor lahko spravimo celo tablični računalnik.

Voznikov prostor z armaturno ploščo in inštrumenti je v skladu s pričakovanji, a nikakor ne cenen. Pri bogatejšem paketu opreme je serijska samodejna klimatska naprava, pa tudi ogrevanje v usnje odetega volanskega obroča (premore recimo tudi nastavitev treh različnih trdot) in sprednjih sedežev. Vsekakor tivoli ni podhranjen tudi pri varnostnih sistemih, saj ima sedem zračnih blazin, s tisto za zaščito kolen vred, jasno, da ima ESP, asistenco pri zaviranju, pomoč pri vožnji po klancu navzdol, pri močnem zaviranju pa se samodejno aktivirajo vsi smerniki.

Tako kot bo tivoli slovenskim kupcem sprva na voljo zgolj s sprednjim pogonom, je tudi z motorno ponudbo. Zdaj lahko kupite le takega z 1,6-litrskim bencinskim štirivaljnikom, z največjo močjo 94 kW (128 KM). Ima tih in miren tek, obetajo pa mu normno porabo 6,6 l/100 km. Ta agregat požene vozilo do največje hitrosti 181 km/h, pri tem pa izpusti v ozračje najmanj 154 g/km. Če bi kljub vsemu raje dizla, počakajte dober mesec, ko bo na voljo tudi tivoli s prav tako 1,6-litrskim dizlom, z največjo močjo 85 kW (115 KM) in največjim navorom 300 Nm v območju od 1500 do 2500 vrt./min; s tem agregatom tivoli doseže največjo hitrost 175 km/h in ima s pomočjo sistema ustavi-spelji izpust CO2 le 109 g/km. Serijsko ima tivoli vedno šeststopenjski ročni menjalnik, lahko pa naročite tudi samodejnega. Še ne nepomemben podatek: tivoli ima splošno petletno jamstvo oziroma za 100.000 prevoženih kilometrov.

In na koncu še o uvodoma omenjenih ugodnih cenah. Bencinski dvokolesno gnani tivoli z osnovno opremo (base) stane 13.990 evrov, z bogatejšo (comfort) pa 15.990 evrov. Prav toliko bo stala cenejša dizelska različica, bogatejša pa bo 2000 evrov dražja. Za štirikolesni pogon boste v vsakem primeru odšteli še dva tisočaka.