Strateški globalni golf iz Francije

 Novi peugeot 308 ima dva obraza – klasično in zadržano zunanjost ter drugačno, skoraj drzno armaturo

Objavljeno
27. september 2013 15.09
Janez Kovačič
Janez Kovačič

Pravijo, da je strateški avtomobil, in upoštevaje stanje, v katerem je francoski Peugeot, sestavni del skupine PSA (skupaj s Citroënom), je oznaka nedvomno prava. Pravijo mu tudi francoski golf, kar ni nujno zgolj pohvala, vendar je s tem povedano veliko ali skoraj vse. Ni torej dvoma – novi peugeot 308 mora galski avtomobilski hiši prinesti uspeh. Zahtevna naloga.
Novi 308 je seveda narejen v maniri zmanjševanja (t. i. downsizing), ki je še posebno čislana prav v nižjem srednjem razredu, tistem, ki mu tempo in še marsikaj drugega že desetletje narekuje prav VW golf. Ta očitno postaja merilo tržnega uspeha na evropskih trgih in oznaka francoski golf (novi peugeot jo je dobil, preden se je uradno pojavil na svetu) namiguje na marsikaj.

Oblika novega 308 je kompaktna, čvrsta, s kratkimi previsi čez kolesa, karoserijske linije so preproste in brez posebnosti – morda le prednje luči kažejo nekaj drugačnosti. Ker je narejen na novi osnovi EMP2, je v primerjavi s predhodnikom 140 kilogramov lažji (polovico prihranka je omogočila prav nova osnova), pri čemer je dva centimetra krajši, pet centimetrov nižji, medtem ko se je medosna razdalja povečala za skromnega 1,2 centimetra.

Uporaba novih materialov oziroma drugačna razporeditev nekaterih sklopov je ob manjši višini znižala težišče za dva centimetra in rezultat tega je ugoden količnik zračnega upora 0,28. Da bi dosegli manjšo porabo in s tem manjše izpuste CO2, sta Michelin in Goodyear razvila posebne pnevmatike z majhnim kotalnim uporom; v povprečju se je izpust CO2 zmanjšal za 3 g/km, za povrhu pa gume omogočajo krajšo zavorno pot na mokri cesti in niso nič manj obstojne kot običajne, pravijo.

Peugeot 308 je torej okoljsko sodoben in z obliko kombilimuzine (kmalu pride še karavan oziroma station wagon), ki je klasična in zadržana, po Peugeotovem prepričanju ustreza okusu največjega dela kupcev v nižjem srednjem razredu.

Povsem drugačna je notranjost, pravzaprav armatura. Pri njej so se Francozi odločili za skoraj drzno, povsem nekonvencionalno podobo – celo kazalec merilnika vrtljajev se obrača od desne proti levi, in ne tako, kot smo vajeni. Poteza je pogumna, če narediš primerjavo s klasično zunanjostjo, se zdi novi 308 kot pubertetnik – enkrat povsem spravljiv in normalen, drugič nemogoč in radikalen.

Poleg tega se tudi pri njem opazi želja po zmanjševanju števila stikal – če opremski paket ni osnovni in z večjim številom stikal, je sredi armature 9,7-palčni barvni zaslon na dotik, prek katerega ukazuješ klimi, navigaciji, telefonu, vsemu mogočemu.

Hvalim preglednost (tudi nazaj), skoraj presenečen sem nad prostornostjo sedenja zadaj, kljub vsemu se ne morem povsem sprijazniti s položajem za volanom (približno tako kot pri manjšem 208), bil bi seveda bolj zadovoljen, ko bi bila zadnja sedežna klop (deljiva v razmerju 60/40) morda pomična, fino je, da je prtljaž­nik v osnovni postavitvi pridobil 40, sicer pa 108 litrov volumna, in ne morem povsem razumeti, zakaj zloženo naslonjalo zadnje klopi ni povsem ravno.

Motorjev je pet, morda je priljubljenost Fordovega trivaljnega ecoboosta pripomogla, da je 1,2-litrski bencinski trivaljnik zdaj tudi v peugeotu 308. Sedanjim motorjem se bodo prihodnje leto pridružili še novi 1,2-litrski trivaljnik turbo THP in nove različice dizelskega blueHDI, pri katerih bo izpust CO2 dosegel vrednost celo 82 g/km, dodali pa jim bodo še šeststopenjski samodejni menjalnik nove generacije.

Se pozna, da ima novi peugeot poltogo zadnjo premo – tako kot nekatere manj zmogljive variante golfa? Verjamem, da bi to prvi hip prepoznali redki, zelo redki.

Novi 308, strateški in globalni peugeot (ker bo nastajal tudi na Kitajskem), avtomobil skoraj klasične zunanjosti in drugačne notranjosti (armature), bo slovenskim kupcem na voljo od sredine prihodnjega meseca.