Super je limuzina Škodine visoke šole

Superb ni več le prostoren, v marsičem je tudi atraktiven

Objavljeno
22. maj 2015 16.50
Gašper Boncelj, Na kolesih
Gašper Boncelj, Na kolesih

Škoda je znamka, ki počasi, a zanesljivo osvaja prostor oziroma kupce. Tokrat bi bili radi še uspešnejši z veliko limuzino superb, ki poskuša klasičnim atributom znamke – praktičnost, prostornost, vrednost za plačani denar – dodati še atraktivnost. Jim je res uspelo tudi slednje?

Superb je v tretji izdaji dobil predvsem tisto, kar mu je doslej najbolj manjkalo – všečno zunanjo pojavo. Spredaj gre za »obraz« v hišnem slogu, ki pa se zdi še bolj prefinjen, dodelan; avto je zelo eleganten s strani, kjer kupejevsko skriva, da gre za kombilimuzino, še posebno dobro pa deluje zadaj, kjer je bil prej najbolj neroden oziroma najmanj privlačen. Seveda je to subjektivno, ampak ko se odpelje mimo vas, kar obračate pogled za njim. Superb je sicer le malo zrasel v dolžino, za 3 cm na 486 cm, nekaj je daljša medosna razdalja, malo je širši, ima pa krajši sprednji previs.

Če jim je uspelo ustvariti res atraktivno zunanjo pojavo, pa so bili za volanom bolj zadržani. Ne razumite napak, nič ne manjka in vse je ergonomsko OK, a vendar ni kakšne res zanimive, zelo sveže poteze. Armatura deluje kot blaga nadgradnja tiste iz octavie. Sedi se spredaj zelo dobro, čeprav to le niso super udobni ergosedeži iz passata. Si pa lahko sedeža ne le ogrevate, ampak tudi hladite, standardne in doplačljive opreme na temo udobja je veliko. Prostornost je kot doslej nadpovprečna, še posebno za dva potnika na zadnji klop, ki imata morje prostora za noge in po novem še nekaj več za ramena, morebitni tretji v sredini sedi za malce manj udobno.

Osnovni prtljažnik je bil že doslej izjemno velik, po novem je zrasel še za 30 litrov na 625 litrov; to je res veliko in nas prevzame bolj, kot morda zmoti, da ni dvojnega dna, da se zadnji sedeži podrejo le v razmerju 60/40, ima pa sredinsko odprtino. Superb se zadaj odpira le še kot kombilimuzina, ni več sistema twindoor; nam se je rešitev zdela praktična, a Škodini inženirji pravijo, da je sistem kupce begal in prispeval dodatne kilograme.

Tudi sicer je superb zdaj lažji, kar je poleg izboljšane aerodinamike pripomoglo, da je poraba – odvisno od agregata – manjša skoraj za tretjino. Motorji so vsi prisilno polnjeni štirivaljniki; gre za nabor znanih agregatov iz koncerna Volkswagen. Bencinsko stran zastopata 1.4 in 2.0 TSI, manjši motor bo dosegljiv tudi v različici z izklapljanjem dveh od štirih valjev (ACT); povprečna poraba se po uradnih podatkih pri bencincih giblje od 4,8 do 7,1 litra. Na dizelski strani sta motorja 1.6 in 2.0 TDI, z razponom moči od 88 do 140 kW in ugodno povprečno tovarniško porabo od 3,8 do 4,9 litra. Velika limuzina ima lahko tudi samodejni menjalnik z dvema sklopkama, mogoč je prilagodljivi štirikolesni pogon.

Superb se pelje udobno, nestresno, prepriča z vodljivostjo in zanesljivo lego; dizel z močjo 110 kW mu streže predano, na luknjastih cestah pa se je podvozje le zdelo malce preveč slišno. Avtomobil je lahko opremljen z vrsto dodatkov, posebno širok je nabor asistenčnih sistemov, z radarskim tempomatom in programom, ki avtomobil samodejno ustrezno premika tudi v počasni koloni. Na temo dinamike je mogoče izbrati prilagodljivo trdoto podvozja, kakšno svežo domislico so dodali tudi v prid praktičnosti (dodaten dežnik v drugih vratih, namestitev tablice na zadnjem delu sprednjih sedežev, zložljiva prtljažna kljuka, nastavljanje sovoznikovega sedeža z zadnje klopi ...).

Superba bodo pri nas začeli prodajati ob koncu prihodnjega meseca. Cene se bodo začele pri 21.600 evrih. Čeprav si obetajo več kupcev tudi za bencinske motorje, pa kot doslej seveda najbolj računajo na 2,0-litrsko dizelsko različico z močjo 110 kW, ki z verjetno najbolj zanimivima srednjima opremama stane od 27 do 29 tisočakov. Glede na atraktivno limuzino pričakujejo, da se bo spremenilo razmerje, ki je bilo doslej močno v korist karavana. Ta bo sicer prišel na trg oktobra in bo 1200 evrov dražji od kombilimuzine. Načrtujejo, da bo superb, ki najbolj meri na forda mondea in opla insignio (hišnega tekmeca VW passata seveda ne omenjajo), v obeh različicah na leto pri nas našel 500 do 600 kupcev, kar bi bilo precej več kot doslej. Zdi se, da je optimizem kar upravičen.