Suzuki SX4 S-cross ni več mali športni terenec

Suzuki je bil zadnja leta v Evropi skoraj skrita znamka, zdaj si prizadeva karte vsaj malo premešati in je na trg pripeljal novost: avtomobil z zapletenim imenom suzuki SX4 S-cross ni izpeljanka že znanega modela, temveč nov, večji športni terenec, ki meri na različne tekmece.

Objavljeno
04. oktober 2013 15.06
Gašper Boncelj, Na kolesih
Gašper Boncelj, Na kolesih


Suzuki SX4 je bil leta 2006 eden prvih malih športnih terencev, skoraj je bil pred časom, šele veliko pozneje so na ta del trga vstopili nekateri tekmeci. Japonska znamka modela SX4 ne umika iz ponudbe (vsaj še eno leto ne), a na trg uvaja popolnoma nov avtomobil, ki nosi ime suzuki SX4 S-cross. S 430 cm je 18 cm daljši, višina pa je zelo podobna, kar pomeni, da na cesti ne deluje zelo visok. Vsekakor pa tudi ta izdelek, ki mu pravijo bodisi križanec bodisi športni terenec, prinaša preprosto vstopanje in nekaj višje sedenje. Predstavniki Suzukija ga ne uvrščajo v natančno določen razred, pomeril naj bi se z različnimi uspešnimi modeli, kot so nissan qashqai, kia sportage in hyundai ix30.

SX4 S-cross se postavlja s prostornim prtljažnikom, ki ga približa tudi družinski uporabnosti. To drži, mu pa ob klasičnem zlaganju zadnjih sedežev in dvojnem dnu prtljažnika ne bi škodilo še več prilagodljivosti. V kabini je pripravljen v slogu, ki je že znan iz kakega suzukija; nič razburljivo, za koga morda celo dolgočasno, a v resnici premišljeno in priročno ter dobro izvedeno.

Občutek dobre izvedbe pustita tudi vzmetenje in pogonska tehnika, čeprav je res, da smo prevozili samo nekaj kilometrov. Suzuki SX4 S-cross ima spredaj macphersonovi vzmetni nogi, zadaj pa večvodilsko premo; v ponudbi sta (le) dva 1,6-litrska motorja, eden je bencinski iz lastnega razvoja, drugi je dizelski, pripravljen pri Fiatu. Sta enake moči, dizelski izstopa z zajetnim navorom v zelo zgodnjem območju vrtljajev. Bencinski že izpolnjuje okoljski standard evro6, dizelski nižjega evro5.

Oba je mogoče dobiti s pogonom le na sprednji kolesi ali v novi generaciji štirikolesnega pogona (allgrip), ki ponuja več voznih programov, tudi resnejšega terenskega, z zaporo sredinskega diferenciala, ki deluje do hitrosti 60 km/h. Bencinski motor ima v osnovi petstopenjski ročni menjalnik, tako pri dvo- kot štirikolesni izvedbi je na izbiro tudi brezstopenjski samodejni menjalnik CVT. Dizelski motor je vedno opremljen z ročnim menjalnikom s šestimi prestavami.

Suzuki SX4 S-cross tako kot model SX4 nastaja v Suzukijevi tovarni v Esztergomu na Madžarskem. Cene se ob upoštevanju akcijskega popusta začenjajo pri 16 tisoč evrih, kolikor stane bencinska dvokolesna izvedba z vstopno opremo. Prav za to pogonsko kombinacijo pričakujejo, da bo za slovenske kupce najbolj zanimiva. Za dizelsko različico s sprednjim pogonom je treba odšteti že zajetnejših 20 tisočakov, s štirikolesnim pa 24 tisoč evrov, s pristavkom, da je ta avtomobil že konkretno opremljen.