Švedski limuzinski tekmec je volvo S90

Velika švedska limuzina bi rada odstopala od večinskih nemških tekmecem

Objavljeno
02. december 2015 16.56
Gašper Boncelj
Gašper Boncelj

Volvo je razkril svojo povsem novo veliko limuzino z oznako volvo S90, ki je naslednik dosedanjega modela S80. Z drugačno pojavo in vsebino naj bi uspešneje kot doslej tekmoval v višjem razredu, ki ga sicer v veliki meri obvladujejo nemški tekmeci, kot so BMW serije 5, audi A6 ali mercedes razreda E, tekmeca sta tudi japonski lexus GS ali britanki jaguar XF.

Novinec je na pogled povsem drugačen od prehodnika, ni več značilnih stranskih ramen, izstopajo tako sprednje kot še bolj zadnje luči, tudi ne deluje podoben nobenemu aktualnemu tekmecu. Notranjost se zdi po prvih fotografijah kot nadgradnja kabine v XC 90, kjer znova izstopa pokončen večfunkcijski zaslon, več pa so uporabili lesa. Volvo S90 je po športnem terencu XC 90 naslednji izdelek, ki je pripravljen na prilagodljivi konstrukcijski osnovi, ki ji pravijo Scalable Product Architecture (SPA).

Volvo S90, ki je dolg 496 cm, se poslavlja od večjih motorjev, zdaj bodo v glavni vlogi prisilno polnjeni bencinski in dizelski 2-litrski štirivaljniki (moč od 140 do 235 kW), najmočnejši bencinec bo imel štirikolesni pogon. S90 bo lahko tudi bencinski priključni hibrid z oznako T8, kjer bo 2-litrskemu bencinskemu agregatu pomagal še električni motor, moč ga bo polniti na zunanjem omrežju. Tudi v tem primeru bo imel avtomobil štirikolesni pogon. Vstopni dizelski motor bo imel šeststopenjski ročni menjalnik, v ostali primerih bo za prenos skrbela osemstopenjska avtomatika. Masa novega švedskega premijskega predstvnika bo odvisno od pogonske izvedbe znašala od 1,8 do 2,1 tone.

Volvo  pri vsakem novem modelu izpostavi še kakšno varnostno novost, tokrat navaja, da bo avtomobil sposoben zaznati premikajoče se večje živali in s izogniti trčenju z njimi, prav tako bo kot že XC 90 z nežnimi popravki volana avtomobilu pomagal pri ohranjanju smeri na voznem pasu do hitrosti 130 km/h, tudi če pred njim ni nobenega vozila.

Švedi bodo svoj novi izdelek širši javnosti predstavil na januarski razstavi v Detroitu, prodajati pa naj bi ga začeli prihodnjo pomlad. Po limuzini naj bi bila s časom predstavljena tudi karavanska izvedenka z oznako V90. Če je limuzina zelo pomembna za azijske in morda tudi še katere druge trge, pa bo za Volva v Evropi verjetno zelo pomemben prav veliki karavan. Ob vseh drugih modelih je bil prav dosedanji V70/XC70 marsikje in nenazadnje tudi doma na Švedskem njihova največja uspešnica.