Pozimi je vsaj pri nas prijetneje in varneje brati o motorjih, kot se z njimi voziti, tudi zato je tu prispevek o tistem, kar naj bi se z motociklizmom dogajalo v 2017. Razvoj smernic v zadnjih letih povzroča lastnikom tovarn in vlagateljem kronične glavobole. Po eni strani se mladi v zahodnem ali bolj razvitem delu sveta vse manj zanimajo za motociklizem, po drugi pa so se prav na teh trgih, še posebno v Evropi, vneli stari panji, se pravi fantje v srednjih letih, ki so začeli živahno posegati po motociklih.
Kaj so zdaj moška srednja leta, raje pustimo ob strani, saj se vrednostni periodni sistem na tem področju izpisuje na novo. Gre pa za zahtevne stranke z zelo premišljeno izdelano predstavo o tem, kaj vse jim mora motocikel ponuditi. Cene ne postavljajo v prvi plan, pomembnejši so jim vizualno sporočilo, imidž, udobje, varnost in vozniška nezahtevnost.
V Evropi in Ameriki motociklizem torej sloni na starih, ki so tako zelo različno stari, da imajo tudi zelo različne zamisli, kakšen motor in moto slog je zanje pravi. To je proizvajalce prisililo v modelsko ekspanzijo in vsi najpomembnejši igralci na trgu bodo letos ponudili nove ali pa vsaj precej osvežene modele najrazličnejših razredov. In teh ni malo. Tu so scramblerji, cafe racerji in drugi retro motocikli, ki prepletajo vintage imidž, sodobno nezahtevno in zanesljivo tehniko ter seveda kup privlačne moto konfekcije, kar je pomemben del tega sveta. Pa seveda še streetfighterji, naked, sport, sport touring, enduro, custom in skuterji vseh velikosti, če se omejimo zgolj na najosnovnejše rodove in se izognemo drobljenju na podvrste.
Vsekakor velja omeniti novince manjše gibne prostornine, ki napovedujejo nov trend. Ta se obrača k lažjim, vozniško veliko bolj prijaznim, a po moči v resnici prav nič premalo radoživim motociklom. Tak je na primer najmanjši član kultne bavarske družine GS – BMW G 310 GS, a še zdaleč ni osamljen. Po drugi strani moramo za protiutež klasiki ter lajšanju in poenostavljanju motociklov postaviti tehnološki pritisk superšportnikov. Ogljikova vlakna so prišla v serijsko proizvodnjo, inženirji računalništva pa so se prav pri teh motociklih podali na povsem svojo GP-dirko. V teh strojih je nabrane že več napredne tehnologije kot v vesoljskih plovilih. Kakor smo lani ugotavljali tudi na naših straneh, pa deluje tako vrhunsko, da bi lahko take motocikle s sicer norimi supersoničnimi pospeški in največjo hitrostjo vozili tudi po refleksih super leni pande.
Kaj torej prinaša motociklistična sezona 2017? Aprilia med drugim napoveduje prihod slečenega shiverja 900 in agresivnega dorsodura 900. Seznam iz BMW je precej dolg: trije novi člani retro družine R nineT, šestvaljni K 1600 B(agger) za ameriški trg in že omenjeni najmanjši enovaljni gees G 310 GS, ki pa ga obljubljajo šele za jesen. Veliko novih modelov se obeta tudi iz Ducatija, pri čemer se nam zdi še najzanimivejša multistrada 950, ki jo lahko v njihovem trzinskem salonu že otipamo. Nov bo monster 1200, pa njegov manjši brat monster 797 in seveda športni supersport, če novih izvedb scramblerja ne omenjam. Kawasakijevo modelno ofenzivo začenjata Z 650 in ninja 650, sledijo čisto nov Z 900, športni Z 1000 SX in superšportni ZX-10RR. Sredi leta pa še majhen potovalni enduro versys X 300. Naši severni sosedje, torej KTM, prav tako ne popuščajo pri novostih: 125 duke, 390 duke, 1090 adventure, 1290 super adventure in 1290 super duke R, če omenim nekatere. Pri Hondi najbolj izstopata terenski skuter X-ADV in superšportna CBR 1000 RR fireblade, za retro sceno pa so pripravili CB 1100 RS in EX z zračno hlajenim štirivaljnikom. Legendarni Harley Davidson je motociklom modelnega leta 2017 namenil nov V2 pogonski agregat milwaukee eight v 1745- in 1868-kubični izvedbi. Britanski Triumph tokrat stavi predvsem na moderne klasike – modele bonneville in street. Yamaha je za letošnjo sezono prenovila modela MT-09 in YZF-R6 ter pokazala svojega scramblerja – SCR 950. Pri Suzukiju pa tokrat stavijo tako na vstopne modele, kot so slečeni GSX-S 125, oblečena GSX-R 125 in GSX-R 250 ter potovalni enduro V-strom 250, kot na večje motorje s superšportnikom GSX-R 1000 na čelu. Brez dvoma je pred nami pestro leto.