Test: Citroën C4 picasso e-HDi 115 exclusive

Manjši, ampak večji, enak, ampak čisto drugačen

Objavljeno
30. avgust 2013 14.02
Andrej Brglez, Na kolesih
Andrej Brglez, Na kolesih

Picasso je osrečil mnoge. Jih je nekoč in jih še vedno osrečuje. V Sloveniji je v domačih zbirkah že prek 16.000 picassov. Novi model je krajši, a znotraj večji, je tudi lažji, agilnejši, tišji, udobnejši in po videzu še bolj samosvoj.


Picasso je oznaka za citroëne z več prostora
, ali bolje, za tiste, ki ponujajo velik kot odpiranja zadnjih vrat, velik ali še večji prtljažnik, visoko sedenje in recimo lahko nameščanje otroških sedežev. Vsemu temu so že pri predhodniku dodali veliko prednje panoramsko steklo in prav tu se začne podobnost novega s starim, saj sta okni na oko enaki. Tudi klinasta oblika A-stebrička in strešni lok sta skoraj enaka. Vse drugo pa je tako zelo drugačno, da je novi C4 picasso že od zelo daleč več kot jasno drug avto. Zaradi posrečene postavitve ločenih prednjih luči in LED-svetil izstopa prednji del, ki nedvomno najdlje zadrži pogled.

Novi picasso je s 4,43 metra za 40 mm krajši od predhodnika, kar je pri trženju prej prednost kot ne (še posebno ker je pred vrati začetek prodaje večjega granda). Hkrati so mu za 55 mm povečali medosno razdaljo in skrajšali previse, oboje pa je povečalo notranjost. V kabini se več prostora začuti v predelu nog, več kot pozna pa se tudi v prtljažniku, ki je po novem za skoraj 40 litrov večji. Skupna prostornina znaša zelo spodobnih 537 litrov. Zadnji sedeži ostajajo v znani picassovi izvedbi tri v vrsto, vsi trije dovolj veliki in ločeni, vzdolžno pomični in preprosto zložljivi (ravno dno).

V novem C4 picassu so se znebili velikih zaprtih predalov na vrhu armature, ki so bili v predhodniku postavljeni pred voznika in sovoznika. Bili so sicer prostorni in uporabni, a je plastična izvedba pokrovov na slabih cestah pogosto povzročala neprijetne zvoke. Tega zdaj ni več. Pa ne samo zaradi kompaktne monolitne armature, ampak zato, ker je kabina v celoti izdelana v občutno bolj »čvrstem« slogu. K temu se odlično podata velik sredinski zaslon z osnovnimi podatki o vožnji ter še večji ipadov­ski spodaj, ki z upravljanjem na dotik rešuje vse bivalne želje in potrebe potnikov. Drugih stikal ni. Elektronskih pomagal je v prestižnem paketu exclusive še cela množica, a samodejno zapiranje vrat prtljažnika, radarski tempomat, samodejno bočno in vzvratno parkiranje ter samodejno dodatno zategovanje varnostih pasov po pripenjanju je vseeno posebej omeniti.

Podoben razvoj kot armatura je doživelo podvozje, ki v resnici verjetno ni toliko trše, kot se zdi zaradi občutno boljše zvočne izolacije. Prav tako je bolje kot prej zadušen zvok motorja, pri nizkih motornih vrtljajih se dizelski izvor zasluti le na daleč. Eno in drugo postavi novega C4 picasso močno nad predhodnika. Novinec je lažji za kar 140 kilogramov in 84 kW moči, kolikor so potegnili iz 1,6-litrskega dizelskega motorja e-HDi, je za namenjeno mu rabo več kot dovolj. Opremljen je s sistemom stop-start, ki deluje zelo mirno in hitro, menjalnik pa je bil v preskušanem avtu šeststopenjski robotiziran. Kombinacija je omogočala živahno vožnjo in povprečno porabo 6,4 l/100 km.

Cena vstopne različice z enakim motorjem se začne pri dobrih 21.000 evrih, preizkušena je z vrha cenika in stane 29.830 evrov. Razlika je v »programski« opremi, »strojna« je enaka in že ta, zdaj močno spremenjena in dovršena, je trd oreh za tekmece. Da o obliki ne govorimo.