Toyotin avensis se pomladi

Toyotin hišni videz in zmogljivejša dizla – Za Slovence zanimiv predvsem touring oziroma karavan

Objavljeno
23. junij 2015 18.03
Gašper Boncelj, Na kolesih
Gašper Boncelj, Na kolesih

Pravijo, da prodaja avtomobilov klasičnega srednjega raz­reda ni več tako dobra kot še pred nekaj leti, še zlasti je v tem delu trga težko biti uspešen, če ne spadaš med t. i. premijske znamke. Tudi Toyotin avensis ni najpogostejši udeleženec na evropskih cestah in da bi se laže kosal s tekmeci, so ga opazno prenovili.

 

Sodobne toyote imajo zdaj že skoraj vse prepoznaven skupni oziroma hišni videz; v sprednjem delu je tako urejen tudi avensis, ki so mu meglenke potisnili v skrajne kote, dobil je nov motorni pokrov in nova žarometa s svetečimi diodami. Na pogled deluje bolj ostro in postavno. Pričakovano je tudi zadaj na lučeh nekaj drugačnih poudarkov, nova je kromasta prečka. Avensis se je podaljšal za 4 cm in v limuzinski izvedbi v dolžino meri 475 cm, karavan pa kar 482 cm.

Kabino so temeljito posodobili, deluje res drugače: dobila je nova sprednja sedeža, nekaj sivih satenastih obrob, med merilniki za vrtljaje je prikazovalnik različnih informacij z modrim ozadjem in natančno grafiko. Sodobnega avta ne moreš več tržiti brez več­funkcijskega zaslona na sredini armaturne plošče, avensisov je velik in pregleden. Avtomobil znotraj ni večji, je bil pa že doslej dovolj prostoren, tudi v prtljažniku, kar posebno velja za karavana, v katerem se zadnja klop podre v pohvalno ravno dno z ravnim kovinskim zaključkom. Le kak vzvod za podiranje bliže v prtljažniku pogrešam in prtljažni rolo bi bil lahko čvrstejši.

Avensis se vozi bolje, občutek za volanom je konkretnejši, tudi lega na cesti se je uvodoma zdela dokaj čvrsta in udobna hkrati. A največji novosti sta pri motorjih. Nekdanji hišni dizel se je umak­nil dvema BMW-jevima štirivaljnikoma z oznako 1.6 D-4D ter 2.0 D-4D. Prvi, ki ga že imata tudi toyota verso in auris, zmore največjo moč 82 kW in navor 270 pri 1750–2250 vrt./min., drugi je prvič v kaki toyoti, doseže pa največjo moč 105 kW in 320 Nm navora. Na papirju obetata majhno povprečno porabo (4,5–4,8 litra), na prvih kilometrih z veliko umirjene avtocestne vožnje ter nekaj ovinkastimi vzponi in spusti je računalnik prikazoval za liter do liter in pol več, kar se ne zdi slabo. Sta ugodno zmogljiva prevoz­nika, s tem da je večji agregat še malo bolj poskočen, le pri ostrejšem pospeševanju sta bolj robata, kot bi si želel. Hibridnega pogona v tem modelu tudi po prenovi ni, bencinci so sicer trije, pri nas pa bo zaradi majhnega povpraševanja pri limuzini na voljo 1,6-litrski valvematic (moč 97 kW), pri karavanu pa le posodobljeni 1,8-litrski agregat (moč 108 kW), ki ima poleg ročnega menjalnika še možnost brezstopenjskega menjalnika CVT. Pri dizlih je menjalnik vedno ročni s šestimi stopnjami.

Avensis prinaša v ponudbo tudi množico asistenčnih sistemov, tako samodejni preklop med zasenčenimi in dolgimi lučmi, opozorilo na nenamerno menjavanje voznega pasu, prikazovanje prometnih znakov in sistem samodejnega zaviranja v sili. Slednji je del standardne opreme, drugi trije so dosegljivi v višjih opremskih paketih. Pogrešamo pa v tem pogosto predvsem potovalnem avtomobilu radarski tempomat, na voljo je le običajni.

Osvežena toyota se pelje v ostro konkurenco bolj ali manj novih oziroma ravno prenovljenih modelov (ford mondeo, škoda superb, volkswagen passat, mazda6 ...), slovenski prodajni načrt s 150 avtomobili za letos se sliši umirjeno. Pri nas je sicer trg zanjo povsem karavanski – avensis touring sports predstavlja kar 90 odstotkov prodaje modela. Cene so nižje kot doslej. Za avensisa touring sports v bencinski izvedbi je treba odšteti najmanj 23.800 evrov, za različico z manjšim dizelskim motorjem 21.000 in z večjim 24.300 evrov; limuzina je za 1100 evrov cenejša.