Toyotin prius na vtičnici

Priključna izvedba Toyotinega hibridnega modela meri na več kupcev.

Objavljeno
26. maj 2017 18.18
Gašper Boncelj
Gašper Boncelj
Prius plug-in prihaja na naš trg leto po osnovnem modelu, v osnovi mu je podoben, a ne identičen, seveda pa zmore dlje voziti le na električni pogon, tudi glede na prejšnjo izvedbo priključnega hibrida. Toyotini slovenski predstavniki imajo z njim celo večje cilje kot z osnovnim modelom.

Kakor pravijo pri Toyoti, kar nekaj uporabnikov dosedanje izvedbe priključnega priusa (PHV) ni bilo zadovoljnih z razdaljo, ki jo lahko prevozi na električni pogon. Zdaj so ta doseg povečali s prejšnjih 25 na 50 km, pri avtocestni vožnji pa na 35–40 km; v električnem načinu se lahko vozi z največjo hitrostjo 135 km/h (doslej 80 km/h). Električni pogon sestavljata dva elektromotorja, eden vselej žene kolesi, drugi pa deluje kot generator ali pomaga pri pogonu za boljši pospešek. Seveda je ta izvedba za daljši doseg dobila večji akumulator, ki ima zmogljivost 8,8 kWh (prej 4,4 kWh). Račun za to sta nekaj večji teža in prostornina, v prtljažniku je zato za 140 litrov manj prostora kot v osnovnem modelu (360 litrov). Poleg tega je avtomobil v tej izvedbi le štirisedežnik, zadaj lahko sedita le dva potnika. Polnjenje traja dve uri na vtičnici tip 2 (mennekes) in tri ure na gospodinjski vtičnici. Dodajmo, da ima priključni prius litij-ionski akumulator, medtem ko v običajnem priusu uporabljajo nikelj-hidridnega. Za delovanje akumulatorja velja desetletno jamstvo.

Poleg stroge vožnje na elektriko oziroma če je baterija že bolj izpraznjena, prius plug-in vozi tudi kot klasični hibrid, delo si takrat izmenjujeta 1,8-litrski bencinski motor in električni pogon, sistemska moč znaša 90 kW (122 KM). V takšnem načinu se je na predstavitvi poraba ob umirjeni vožnji spustila opazno pod štiri litre na 100 kilometrov.

Zunanja oblika priključnega priu­sa je z vseh strani rahlo drugačna od osnovne izvedbe, pravijo, da je še bolj aerodinamična. Znotraj je prepoznavna priusova armaturna plošča z različnimi prikazi informacij, največ seveda o pogonskem sklopu in porabi. 

Avtomobil cenijo na najmanj 34.450 evrov, izvedba solar s sončno streho, za katero navajajo, da lahko ustvari še nekaj dodatne električne energije, stane slabih 37 tisoč, od obeh zneskov je seveda mogoče odšteti državno subvencijo, ki znaša za priključne hibride 4500 evrov. Ob upoštevanju te je prius PHV za dobrih 1000 do 1400 evrov dražji kot osnovni model, ki ga ni mogoče polniti na vtičnici. To je tudi eden od razlogov, da imajo z njim razmeroma ambiciozne načrte. Kakor pravijo, so letos za nakup te izvedbe sklenili že 19 pogodb, pričakujejo, da bi jih do konca leta lahko prodali 50, če bodo le dobave zadostne. To bi bile tudi kar precej večje številke, kot jih načrtujejo pri prodaji običajnih priusov.