V napad z i40 in velosterjem

Južnokorejski Hyundai lahko reče, da je v Evropi uspešen. Lani je ta tovarna, ki je hkrati lastnica Kie, na evropskih trgih prodala 358.284 avtomobilov, kar je bilo za 4,9 odstotka več kot leto prej; njen tržni delež je bil 2,6 odstotka oziroma 0,2 odstotka več kot leto prej.

Objavljeno
25. februar 2011 21.13
Janez Kovačič, Na kolesih
Janez Kovačič, Na kolesih
Letos so njeni načrti še ambicioznejši, saj računa na triodstotni tržni delež na stari celini. Tudi s pomočjo i40 in velosterja.

Oba avtomobila bosta doživela uradno predstavitev na ženevskem salonu, ki ga bomo obširneje predstavili prihodnji teden. Tokrat nekaj podrobnosti o dveh novostih južnokorejske hiše, ki bosta po napovedih slovenskega zastopnika pri nas naprodaj še pred poletjem. Hyundai i40 je zamenjava za nekdaj tudi pri nas uspešno sonato. Za začetek bo na voljo kot karavan oziroma SW (station wagon), limuzina bo sledila. V dolžino je avtomobila za 4,7 metra, kar pomeni, da se bo vozil v razredu D, za katerega napovedujejo, da se bo njegova prodaja v prihodnjih petih letih na evropskem trgu povečala za 12,6 odstotka. Medosne razdalje je za 2,77 metra, v prtljažnik gre do najmanj 553 do največ 1719 litrov prtljage; dejstvo je, da se lahko novi hyundai pohvali tudi z izjemno notranjo prostornostjo. Motorji bodo štirje, dva bencinska in dva dizelska, z močjo od 115 do 177 KM; v eko različici z oznako blue drive (1,7-litrski dizel, 115 KM) naj bi bila povprečna poraba vsega 4,3 litra goriva, izpust CO2 pa 113 g/km.

Drugi avtomobil, s katerim bo Hyundai napadel evropski trg (in druge) in ki naj bi bil nosilec nove filozofije oziroma tržne strategije (z geslom nov način razmišljanja, nove možnosti), je veloster. Gre za kupe z oznako 1+2, kar pomeni, da ima zgolj ena vrata na voznikovi strani in dvoja na sovoznikovi. S svojo izvirno podobo, glede na število vrat in še marsikaj drugega (prtljažnik meri 322 litrov) bo 422 centimetrov dolgi kupe najbolj po volji mlajšim kupcem. Na začetku bo naprodaj le z 1,6-litrskim bencinskim štirivaljnikom s 140 KM ter z ročnim ali samodejnim men­jalnikom z dvojno sklopko (DCT). Razumljivo je, da o ceni enega in drugega hyundaia ta hip ni mogoče zapisati nič natančnega.