Velik in visok, a ne premogočen

 Prenovljeni Jeepov grand cherokee ostaja resen in nedvomno zmogljiv terenec

Objavljeno
04. oktober 2013 18.55
Janez Kovačič
Janez Kovačič

Na njegovi strani je marsikaj: ugledno, skoraj žlahtno poreklo, dolga, vendar ne predolga zgodovina in tudi ustrezen tržni uspeh. Toda v vsem tem času značaja ni bistveno spremenil, čeprav se je konkurenca v razredu, v katerem se vozi, skoraj izjemno povečala. Jeep grand cherokee.

Grand cherokee je na tem svetu že več kot dvajset let, ameriška avtomobilska hiša je svetu športnih terencev (SUV) posodila svoje ime in doslej se je za tega resnega in zmogljivega športnega terenca odločilo vsaj pet milijonov kupcev.

Novi generaciji, ki je v dolžino pridobila skoraj neopaznih pet in v višino dva centimetra (medosna razdalja je ostala enaka), so namenili nekaj previdnih sprememb zunanjosti (novi žarometi s svetečimi diodami, nov je prednji odbijač, malce drugačna je prednja maska, zadnje okno je nekaj večje, vrata prtljažnika zapira tudi elektrika in podobno), vendar niso porušili njegove terenske oblikovne skladnosti. Ameriški terenec je velik, opazen kos pločevine, ki pa ne deluje strašljivo ali premogočno.

Znotraj je okolje limuzinsko, vendar je terenski značaj dovolj očiten: izjemno širok sredinski del med prednjima sedežema, visoko sedenje, tradicionalno dobra opremljenost (izbirati je mogoče med štirimi oziroma petimi opremskimi paketi), pa hkrati zajeten prtljažnik s pravim rezervnim kolesom; nasloni zadnjih sedežev se preprosto podrejo, nastane ravno dno, kar je seveda dobro, toda postavljanje naslonjal nazaj zahteva močno, skoraj moško roko.

Motorna ponudba je pestra. Za slovenski žep in potrebe utegne biti najbolj zanimiv začetni dizel; njegovih 140 kW zmore avtomobilu, ki nikoli ne tehta manj kot zajetnih 2200 kilogramov, ustreči brez omembe vrednih težav.

Skoraj jasno je, da gre zraven vedno samodejni, v tem primeru osemstopenjski menjalnik nemškega podjetja ZF, o katerem pravijo, da pripomore k manjši porabi goriva. Če kje, potem cherokee pri pogonu dokazuje in potrjuje svojo pravo terensko naravo: trije načini štirikolesnega pogona z različno delitvijo moči med prednjim in zadnjim kolesnim parom (glede na vrsto podlage pod kolesi), za povrhu pa zračno vzmetenje (quadra lift) oziroma prilagajanje višine do tal (največ 28 in najmanj 22 centimetrov).

Po motorjih je čisto zgoraj različica SRT, kjer je na voljo bencinski osemvaljnik in glede na njegove zmogljivosti je to pravi cestni dirkač. Novi jeep grand cherokee, kot že zapisano, nima malo konkurentov. V polnem prodajnem letu načrtujejo, da bo pri nas pridobil 50 do 60 kupcev. Morda se posreči, ker je cena adut.