Zadnje čase pljuska svež val malih enoprostorcev, ti avtomobili si spet poskušajo najti svojo nišo. Tudi povsem nova toyota verso-S. Verso-S je morda idejni naslednik modela toyota yaris verso, ki so ga leta 2000 predstavili kot prostornejšo, pa ne ravno atraktivno izpeljanko prvega yarisa. Ko je prišel na ceste aktualni yaris, versa niso več omenjali, razumelo se je, da dotedanjih 160 tisoč evropskih kupcev ni ravno dovolj, da bi šli s takšnim modelom v nov tržni krog. Dobro desetletje pozneje so se pri Toyoti odločili drugače in predstavili versa-S, ki velja za samostojen model dolžine skoraj štirih metrov in seveda nekaj večje prostornosti, kot je recimo značilna za yarisa. Je avtomobil, ki naj tekmuje z modeli, kot so nova opel meriva, hyundai ix 20, kia venga, nissan note, honda jazz ..., ki so večinoma nekaj centimetrov daljši, a so sorodnega tipa.
Toyota verso-S se ponaša z medosno razdaljo 255 cm, kar prinaša dokaj prostorno notranjost. Spredaj sta sedeža dobra, se pa tudi v najnižjem položaju sedi visoko. Zadaj je prostora precej, klop, ki se deli v razmerju 60/40, se podre s potegom kljukic v stenah prtljažnika, potem nastane enotna nakladalna površina, ki pa ni povsem ravna. Večja zamera je ta, da zadnja klop ni vzdolžno pomična, tudi ni trikov, kot jih že leta pozna Hondin jazz ali na drugačen način opel meriva, da bi lahko, če recimo zadaj vozimo otroke, uporabno povečali prtljažnik. Slednji ima v versu-S dvojno dno in pod najnižjo lego še prostor, kamor bi šlo sicer rezervno kolo, ker pa bo pri nas avtomobil naprodaj s kompletom za popravilo predrte pnevmatike, bo tam še nekaj dodatnih nakladalnih litrov: prtljažnik tako ob dvignjenih sedežih meri 429 litrov, če je vse podrto, se poveča na 1388 litrov. Verso-S ni pretežek, skupno težo jim je z različnimi posegi uspelo omejiti na 1070 do 1140 kg, pravijo celo, da je najlažji v segmentu.
Za voznika je to neproblematičen avtomobil, z ugodno odebeljenim volanskim obročem, primerno velikimi in zelo preglednimi glavnimi merilniki ter sredinsko konzolo, na kateri boste od druge opreme naprej že dobili novi večfunkcijski zaslon z upravljanjem na dotik (toyota touch), z njim pa poleg avdionaprave še kar nekaj funkcij, kot so sistem prostoročnega telefoniranja, priključek USB ter kamera za vzvratno vožnjo. Za dodatno doplačilo bo vgrajena sodobna navigacija z Googlovimi zemljevidi, dodatne opreme pa je še nekaj, na primer velika 129 cm dolga panoramska streha.
Mali enoprostorec je dobil motorja, ki ju poznamo iz obstoječih Toyotinih manjših modelov, ni posebnih novosti, tudi prav široke izbire ne. Naj rečemo, da je bencinec soliden premikač, a ne več kot to, bo pa namesto z ročnim šeststopenjskim menjalnikom lahko opremljen s samodejnim brezstopenjskim. Dizel je opazno in pričakovano varčnejši, pohvalno je tudi, da ima ročni menjalnik s šestimi stopnjami, bi mu pa posebno v mestnih okoliščinah dobro delo nekaj več odzivnosti v najnižjem območju vrtljajev. Tudi tega boste lahko izbrali s prestavno avtomatiko.
Toyota verso-S – skoraj enak avto bo imel Subaru in se bo imenoval trezia – naj bi letos v Evropi osvojila 25 tisoč voznikov, v prihodnjem, prvem polnem letu še nekaj več. To se zdi precej zadržan cilj. Tri četrt kupcev naj bi izbralo bencinski motor, med temi 25 odstotkov menjalnik CVT, Pri nas je ne bodo začeli prodajati pred avgustom in zato ni še nobenega namiga o cenah. Bodo pa glede na to, kar ponuja konkurenca, zelo pomembne.