VW: morebitni premalo plačani davek bomo poravnali

Kot je znano, ima VW v Evropi 800.000 prodanih vozil, ki nimajo ustreznih podatkov o izpustu CO2, kar bi lahko imelo posledice glede davčnih obveznosti. Tudi naše finančno ministrstvo preučuje zadevo. Slovenski zastopnik bo za vozila uvožena prek njih poravnal morebitni premalo plačani davek na motorna vozila.

Objavljeno
06. november 2015 14.38
Gašper Boncelj, Na kolesih
Gašper Boncelj, Na kolesih

Iz podjetja je sredi tedna prišlo sporočilo, da so pri pridobivanju homologacije navajali prenizke vrednosti izpusta ogljikovega dioksida, ki je neposredno povezan s porabo goriva. Šlo naj bi za 800 tisoč avtomobilov, večinoma dizelskih, a tudi bencinskih. Slovensko finančno ministrstvo zadevo z vidika davčnih obveznosti preučuje, Porsche Slovenija pa je sporočil, da bo kril morebitno potrebno doplačilo davka

V koncernu VW so med notranjimi preiskavami odkrili, da so se pri določanju vrednosti CO2 v postopku pridobivanja homologacije za vozila dogajale nepravilnosti. Za kakšne nepravilnosti je šlo, še niso pojasnili, prav tako ni znano, za katere motorje. Po različnih neuradnih virih je poleg dizlov sporen še 1,4-litrski bencinski štirivaljni motor, ki ima funkcijo izklapljanja dveh valjev.

Volkswagen je v svoji izjavi sicer zapisal, da si bo prizadeval v dogovoru s pristojnimi organi kar najhitreje preučiti nadaljnje postopke in vozila glede na vrednost CO2 pravilno uvrstiti v ustrezne emisijske razrede.

O problematiki smo povprašali tudi na slovensko finančno ministrstvo. V odgovoru so zapisali, da zadevo pozorno spremljajo in da so za ustrezne podatke zaprosili na ministrstvu za infrastrukturo, v okviru katerega deluje registrski urad za motorna vozila, prav tako pa preučujejo vse zakonske možnosti, ki so na razpolago, da bi zagotovili pravilno odmero davka in zaščito finančnih interesov države.

Iz podjetja Porsche Slovenija pa so sporočili, da če bodo nadaljnje preiskave potrdile spremenjene vrednosti CO2 pri določenih motorjih v tolikšni meri, da bi se posledično spremenila višina davka na motorna vozila (DMV), bo slovenski uvoznik kot davčni zavezanec prevzel vse obveznosti za poračun DMV-ja za vozila, ki so bila uvožena preko družbe Porsche Slovenija.

Po internih ocenah  bodo imeli v celotnem koncernu Volkswagen samo iz tega naslova za dve milijardi evrov stroškov, ki jih niso specificirali. Če se računa strošek na avtomobil, bo to več kot v prvem delu afere, v okviru katerega bodo vpoklicali okoli enajst milijonov vozil, ki so imela programsko opremo za zavajanje pri merjenju dušikovih oksidov, in za kar so prvotno predvidevali, da bo stalo 6,5 milijarde evrov.