Volkswagen touareg se prenovi

Popravki zunanjega izgleda, izboljšave motorjev in podvozja, dodani asistenčni varnostni sistemi.

Objavljeno
26. september 2014 15.22
Gregor Pucelj, Znanost
Gregor Pucelj, Znanost

Tudi pri VW se pametno držijo reka, da ne menjaš konja, ki zmaguje. Ga je pa treba ohran­jati v kondiciji in poskrbeti, da je vedno dobro podkovan. Prav to so zdaj naredili s šport­nim terencem višjega razreda – touaregom.

Od leta 2002, ko je prišel prvič med kupce, do letos so jih izdelali okroglih 800.000 in po prvi temeljiti prenovi leta 2010 je zdaj čas za naslednjo. Touareg je na sprednjem delu dobil ostrejše poteze, z na novo oblikovanimi žarometi, ki so zdaj serijsko biksenonski. Nove so tudi luči na zadku, poleg tega so preoblikovali zadnji odbijač, tako da je zdaj zadnji del na pogled močnejši in nižji. Drugače se zunanje mere avtomobila skoraj niso spremenile, dolg je 4801 mm, kar je 6 mm več kot prej. V notranjosti so med drugim na novo zasnovali touaregova značilna aluminijasta stikala, meni pa se predvsem zdi dobrodošla nova, bela, osvetlitev inštrumentov; za oči bolj ali manj utrujajoča rdeča je preteklost. Dodali so še nekaj novih barv notranjosti in dve novi leseni oblogi.

V središču tehničnega izpopolnjevanja sta bila motorja V6 TDI, saj je v Evropi več kot 90 odstotkov touaregov prodanih z enim od teh dveh. Šestvaljnika sta dodelana in obogatena s katalizatorjem SCR (selektivna katalitična redukcija), zaradi česar se v izpušnih plinih znatno zmanjša delež dušikovih oksidov; oba zdaj izpolnjujeta emisijski standard evro6. Novost pri motorjih V6 TDI je tudi funkcija tako imenovanega jadranja, ko se med vožnjo v prostem teku prekine povezava med motorjem in serijskim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, tako da se v času, ko voznik ne dodaja plina, izkorišča kinetična energija vozila, kar seveda pripomore k manjši porabi goriva. Izboljšava aerodinamike na karoseriji in dnu vozila ter uvedba novih pnevmatik z manjšim kotalnim uporom prav tako ugodno vplivata na prihranek goriva. Pri šibkejši različici V6 TDI z močjo 150 kW (204 KM) se je zato normna poraba goriva zmanjšala s 7,0 na 6,6 l/100 km; izpust CO2 pa s 184 na 173 g/km. Še bolj so se potrudili pri močnejšem od obeh agregatov V6 TDI, ki je imel doslej 180 kW (245 KM), zdaj pa kar 193 kW (262 KM); a kljub povečanju moči se je njegova norm­na poraba zmanjšala s 7,2 na 6,6 l/100 km (izpust CO2 174 g/km). Je pa toua­reg lahko »oborožen« s še močnejšim dizlom V8 TDI, ki zmore kar 250 kW (340 KM) in doseže največji navor celih 800 Nm pri 1750–2750 vrt./min. Tehnični sladokusci lahko po drugi strani kupijo hibridno izvedbo z bencinskim šestvaljnikom, ki mu pomaga elektromotor in skupaj razvijeta moč 245 kW (333 KM); ti dve motorni različici na slovenskem trgu ne bosta v redni prodaji, če si ju bo kdo zaželel, pa mu bodo seveda ustregli. Še to, šibkejši V6 TDI doseže največjo hitrost 206 km/h, najhitrejši pa je V8 TDI z 242 km/h.

Pri tokratni pomladitvi so izboljšali tudi serijsko podvozje z jeklenimi vzmetmi, kar prispeva k boljši vodljivosti in večjemu udobju. Doplačljiva možnost je še zračno vzmetenje, ki z lahkoto opravi tudi s slabimi podlagami, pri terenski vožnji pa omogoča dvig karoserije od tal do 300 mm. Tako in tako imajo vsi touaregi stalni štirikolesni pogon, a ljubitelji terenske vožnje lahko izberejo različico V6 TDI terrain tech, ki je že v osnovi 10 milimetrov bolj dvignjena od tal, opremljena pa je z dodatnimi terenskimi nastavit­vami podvozja in motorja. Takš­na izvedba zmore resnično veliko. Morda še en podatek: toua­reg lahko vleče 3,5-tonsko prikolico.

Nujni del vsake avtomobilske pomladitve, torej tudi touaregove, so danes asistenčni sistemi (med drugim serijska funkcija večnaletnega zaviranja in na primer 360-stopinjska kamera) in novi multimedijski sistemi z možnost­jo povezave in uporabe mobilnih spletnih storitev.

Pomlajeni touareg bo na slovenske ceste pripeljal konec leta. Kot rečeno, bosta v redni prodaji le oba V6 TDI, cene pa menda ne bodo opazno drugačne kot zdaj. Pri Porscheju Slovenija računajo v letu 2015 na približno 30 kupcev.