Predstavniki konzorcija Euro NCAP najbrž vedno pogosteje stikajo glave in tuhtajo, kako še zaostriti protokol preizkusnih trkov. Tudi v zadnji seriji so se praktično vsi avtomobili odrezali dovolj dobro za pet zvezdic, le isuzuju D-maxu je malo zmanjkalo pri varnosti pešcev. A rezultati so vseeno zanimivi, saj so pokazali na viden napredek prav pri kriterijih, ki jih je Euro NCAP zaostril v zadnjih letih.
Varnost pešcev je bila še nekaj let nazaj manj pomembna kategorija, večina avtomobilov ni dosegla niti 20 odstotkov točk, a zdaj je treba za pet zvezdic tudi tu doseči vsaj 60 odstotkov možnih točk. In – avtomobili so kar naenkrat postali pešcem bolj prijazni.
Še na videz najbolj nevaren poltovornjak je presegel mejo 50 odstotkov, na drugi strani pa je Volvo v modelu V40 dokazal, je mogoče pešce tudi dodatno varovati. Dosežek, 86 odstotkov je posledica novega varnostnega izuma: ob zaznavi trka s pešcem se sprosti pokrov motornega prostora, zračni varnostni blazini pa prekrijeta nevarna stebrička ob vetrobranskem steklu.
Pri varnosti odrasli kakšnih večjih odstopanj že nekaj časa ne beležimo. Tudi tokrat so vsi v trkih sodelujoči avtomobili presegli mejo za 5 zvezdic. Še najmanj, 83 odstotkov točk je uspelo dobiti isuzuju D-maxu, a glede na predhodni model je to veliko izboljšanje, saj so takrat instrumenti na preizkusni lutki zaznali smrtno nevarne poškodbe, avtomobil je dobil zgolj dve zvezdici, eno prečrtano.
Posebej velja izpostaviti 92 odstotkov točk, ki jih je dosegel ford B-max, saj gre za avtomobil brez sredinskega stebrička (med sprednjimi in zadnjimi vrati), a je očitno struktura vrat dovolj močna, da ustrezno ublaži in prenese sile pri trku.
Petih zvezdic se poleg Volva in Forda veselijo še pri Renaultu, novemu cliu bo ta popotnica zagotovo prišla prav, Audiju, ki je prav tako kot ostali še izboljšal varnost modela A3 in Kii, za katero cee'd tudi v drugi generaciji bržkone pomeni najmočnejše orožje – zdaj, torej tudi varnostno nesporno kakovostno.