Volvo V40 D4

Avto, ki vas lahko navduši, tudi če niste med gorečimi priverženci Volva in volvojev.

Objavljeno
05. oktober 2012 19.33
Željko Purgar, Na kolesih
Željko Purgar, Na kolesih

V40 preseneti z netipičnimi voznimi lastnostmi za Volvo in volve. Je namreč natančen in odziven. Ne v slogu modelov R, ampak s pravšnjim ravnovesjem med udobjem in dinamiko.

V40 je bolj dinamičen od drugih volvov, a ne preveč trd. Ima namreč novo razsežnost, s katero se lahko prikupi tudi tistim, ki so bili glede voznih lastnostih in dinamike vsakdanjih izvedb avtomobilov skandinavske znamke doslej skeptični. Različici D4 visoko raven dinamike vsekakor zagotavlja tudi motor.

Zmogljivi dizel bolj kot po moči izstopa z veliko zalogo navora. Kar 400 Nm ga namreč doseže že pri 1750 vrtljajih na minuto in ga ohranja do 2750 vrtljajev na minuto. V kombinaciji s samodejnim menjalnikom naredi posebno dober vtis na avtocesti. Nekoliko bolj zahteven je pogonski sklop pri pospeševanju iz ostrih zavojev zunaj naselij. Odziva se namreč hipno, in če v stopalu desne noge ni dovolj mehkobe in občutka, lahko agresivno prestavi navzdol.
V mestu je opisana veščina še toliko bolj zaželena. A daleč od tega, da bi bilo z avtomobilom kaj narobe. Nasprotno, kdor ujame pravi ritem, mu zmogljivi petvaljnik na plinsko olje hitro zleze pod kožo. Kdor ceni dinamiko in športnost, mu njegov rezki, skoraj jezni zven še toliko bolj prija.

Je pa pravi ritem vožnje nagrajen tudi z ugodno porabo goriva, v našem primeru se je v povprečju gibala okoli šestih do 6,5 litra na 100 km.

Zunanja podoba avtomobila je prepoznavna za skandinavsko znamko, posebno sprednji del, medtem ko je zadnji bolj samosvoj, vendar skladen in oblikovno uravnovešen. Najbolj tipični volvo pa je V40 znotraj. To še zlasti velja za vse, kar obkroža voznika, in ergonomičnost zasnove. Sedeži, pa ne le voznikov, omogočajo udobno sedenje tudi na daljših vožnjah.

Velika zaloga navora pri najmanjših vrtljajih motorja omogoča, da ga ni treba priganjati v višje vrtljaje, zato pri stalni hitrosti pridušeno žubori in je ob dobri zvočni zatesnjenosti vožnja še toliko prijetnejša.

Avtomobil se izkaže tudi z dobro opremljenostjo, naj bo s seznama serijske ali dodatne opreme. Posamezni elementi in detajli notranjosti, kot je na primer sredinska konzola, so prefinjeni in daleč od banalnosti.

Med naprednimi sistemi, s katerimi se je postavljal naš V40, je treba omeniti sistem prepoznavanja prometnih znakov. Deluje izjemno natančno in hitro.

Da bi bil vtis še boljši, bi moral prepoznati tudi dele avtocest, na katere se pripelješ s priključkov z omejitvijo hitrosti. Še kilometre namreč vztraja z opozorilom za omejitev hitrosti, kljub temu da je dovoljeno voziti s 130 km/h.

Torej do popolnosti je še kar nekaj, a je volvo V40  D4 na dobri poti in v prednosti pred marsikaterim tekmecem. Pa ne le s tem specifičnim elektronskim pomagalom.