Volvo V40 se ne boji tekme z Nemci

Novi izdelek švedskega proizvajalca pelje v ostro konkurenco premijskih kombilimuzin.

Objavljeno
06. julij 2012 14.27
Gašper Boncelj, Na kolesih
Gašper Boncelj, Na kolesih

So rekli, da dobro vedo, v kako ostro konkurenco se podajajo, a da imajo svoje adute, v katere verjamejo. Ti Švedi iz Volva ... Predstavljajo povsem novega volva V40, ki nima nič z nekdanjim karavanom enake oznake, po novem štetju je to kompaktna kombilimuzina

V volvu V40 lahko vidimo tudi zamenjavo za odhajajočega volva C30, že pred njim sta se poslovila S40 in V 50 z iste osnove. V40 pa ni kupe, ima pet vrat in prav drugi par so kupci volvov tega velikostnega razreda menda doslej najbolj pogrešali.

Najmlajši volvo je dolg 437 cm, C30 je prerasel za dobrih 10 cm. Ko se mu približamo, opazimo, da je nezamenljiv družinski član, ki se spredaj navezuje na večjega S60, zadaj pa ohranja rahla ramena in malo spominja na nekoč kar slaven model P1800.

V notranjosti boste in ne boste presenečeni. Lebdeča sredinska konzola je še tu, doživela je rahlo evolucijo, predvsem pa je nov sistem sklopov merilnikov za volanom, kjer lahko izbiramo med načini prikaza (elegance, performance, eco), kar vpliva tudi na vtis o voznikovem okolju.

Spredaj sedita potnika odlično, to smo seveda pričakovali. Zadaj je manj nasmehov, ni posebnega prostorskega razkošja, sredinski del pač ni namenjen za sedenje, se pa iz njega zelo elegantno razpre podstavek za pijačo.

Prtljažnik ima 335 osnovnih litrov, dvojno dno, lepo se lahko pregrajuje, s podrtjem zadnjih naslonjal pa nastane ravno dno. Čeprav so tokrat Volvovi ljudje manj govorili o vozni dinamiki kot npr. pri volvu S60, pa je nekaj odpeljanih zavojev namignilo na živahno vodljiv avtomobil.Standardno vzmetenje imenujejo dinamično, opcijsko je športno, ki pa je lahko na ostrejših neravninah glasno.

Motorno ponudbo ima V40 dovolj široko, v njej si še precej pomagajo z motorji nekdanjega lastnika Forda. Gre za 1,6-litrske štirivaljnike, mi smo med njimi preizkusili izvedbo T4, eleganten in zmogljiv turbobencinec, ter najbolj varčni dizel D2 – med blago vožnjo je bil kar blizu  obljub o varčnosti. Dober vtis je pustil tudi večji D4, ki je  Volvov petvaljnik, druge izvedbe petvaljnega motorja bodo prišle na trg pozneje.

Volvo ne bi bil, kar je, če ne bi v vsakem pomembnejšem novem modelu predstavil česa novega na temo varnosti. Tokrat je to zračna blazina za pešce, ki deluje v povezavi z radarjem in nadzorno enoto. Ob trku se sproži izpod zgornjega dela motornega pokrova in prekrije del vetrobranskega stekla in prvih karoserijskih stebričkov. Ta sistem bo v Sloveniji del standardne opreme, omenimo pa, da so dodelali tudi nekatere že znane rešitve, saj npr. sistem city safety, ki preprečuje oziroma omejuje trke v mestni vožnji, zdaj deluje pri hitrosti do 50 km/h.

Volvo, ki se v lastništvu kitajskega Geelya očitno dobro počuti, želi v prvem polnem letu prodati 90 tisoč primerkov V40, čeprav se zaveda ostre in povsem sveže konkurence močnih nemških premijskih modelov tipa audi A3 ali mercedes-benz razreda A. Pri nas ga je že mogoče naročiti, cene se začenjajo pri 22 tisoč evrih. Prvi avtomobili se bodo pripeljali na jesen. Tukajšnji prodajni načrti so previdni, kljub krizi skoraj preveč zadržani.