Vrnitev legendarnega fiata

Domača predstavitev: Roadster 124 spider v dveh izvedbah.

Objavljeno
21. april 2017 19.13
Blaž Kondža
Blaž Kondža
Dobri poznavalci avtomobilizma se ob omembi fiata 124 sport spider zdrznejo, saj gre za legendarni športni avtomobil, ki še vedno velja za pravo ikono med zbiratelji in navdušenci. Po več kot 50 letih je dobil naslednika, ki nosi njegovo ime – fiat 124 spider.

Novinca, ki je te dni zapeljal tudi na slovenske ceste, so zasnovali v Fiatovem oblikovalskem centru v Torinu in ohranili nekatere poteze in lastnosti slavnega prednika iz leta 1966, izdelujejo pa ga na Japonskem. Namreč novega pajka so razvili v sodelovanju z japonsko Mazdo in ima kako tehnično sorodnost z modelom mazda MX-5.

Notranjost prav nič ne zaostaja za privlačno zunanjostjo. Inženirji so dali velik poudarek ergonomiji voznikovega delovnega prostora, s katero izboljšajo vozniško izkušnjo. Tu so v usnje odet športni volan in športno oblikovani sedeži. Koliko razkošja in dodatne opreme ponuja novinec, pa je odvisno od izbranega paketa opreme, pri čemer izbiramo med osnovnim in bogatejšim paketom lusso. Karoserijskih barv je osem. Mehko pomično streho pa ima ročno odpiranje in zapiranje – odpremo jo v dobrih treh sekundah.

Pod motornim pokrovom 124 spider je 1,4-litrski bencinski štirivaljni turbomotor s tehnologijo MultiAir, ki razvije moč 103 kW (140 KM) ter 240 Nm navora in je na voljo s 6-stopenjskim ročnim ali 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Tovarna obljublja najvišjo hitrost 217 km/h. Ker je pogon speljan na zadnji kolesi, porazdelitev mase pa je zelo uravnotežena, se avtomobil vozi zelo dinamično in obeta dobro lego na cesti. K temu pripomore odzivno krmiljenje ter filtriranje tresljajev na cesti.

Še bolj športno izkušnjo z vetrom v laseh pa ponudi športna različica abarth 124 spider, ki so jo razvili skupaj s skupino Abarth Racing. Ta ima zmogljivejši 1,4-litrski turbobencinski štirivaljnik s 125 kilovati, serijsko je opremljena z mehanskim samozapornim diferencialom, ki zagotavlja pogon in oprijem v najbolj kritičnih situacijah in dinamično vožnjo. Vodljivost izboljšajo blažilniki Bilstein, posebej umerjene vzmeti in veliki stabilizatorji. Brembov zavorni sistem s štiribatnimi aluminijastimi fiksnimi zavornimi čeljustmi na sprednjih kolesih pa zagotavlja učinkovito zaviranje.

Za pravo zvočno kuliso poskrbi serijsko vgrajeni izpušni sistem Record Monza z dvojnim načinom delovanja, ki lahko spreminja pot izpušnih plinov glede na vrtljaje motorja ter ustvarja prijeten in globok zvok. Na voljo je s 6-stopenjskim ročnim ali samodejnim menjalnikom esseesse sports sequential, čigar delovanje je odvisno tudi od izbranega voznega programa.

Slovenskim kupcem je vstopni model fiat 124 Spider na voljo za 27 tisoč evrov in vključuje storitev Fiat 5 Plus. Vstopni model Abarth 124 Spider Officine Abarth pa je za 10 tisoč dražji.