Yamaha MT-09 ali bleščeča plat temne strani Japonske

Nova Yamahin motocikel je namenjen mlajšim kupcem, toda starejšim kar mimogrede odpihne leta – in navdušuje prav vse.

Objavljeno
06. september 2013 17.38
Andrej Krbavčič, Na kolesih
Andrej Krbavčič, Na kolesih
Japonci menijo o sebi, da so njihove manj znane in temne lastnosti strast, čustvenost, norenje in skrivnostnost. Yamaha promovira svoje novo motorno kolo MT-09 pod geslom Temna plat Japonske, a je to v Evropi malo teže razumeti: MT-09 je všeč vsem, porednim in pridnim.

Triumph, Benelli in MV Agusta, trepetajte – in se hitro spravite na delo! Ista skupina inženirjev, ki je projektirala R1, je zdaj naredila trivaljno MT-09 in se zelo zadovoljno muza. Naredili so roadster, gol športni motocikel, kakršnega si nismo več drznili pričakovati: lahek, močan, s poplavo navora pri vseh vrtljajih, igrivo vozen, energetsko učinkovit, minimalističen in kompakten – prav kompaktnost je naravnost čudežna: na MT-09 se izvrstno počutimo manjši in se čisto nič ne pritožujejo dvometraši!

Seveda se ne smemo nekritično sliniti, tudi MT-09 ni brez napak: ogledali sta majhni, nemogoče oblike in na prekratkih pecljih, podaljšek stopalk, ki sporoča nevarno bližino tal, pa je dolg in lovi ter trga hlače. Druge zamere za zdaj nismo našli – aja, zvok! MT-09, če ne odpreš plina do konca, ne hrumi, temveč žvižga nekako tako kot fant pod oknom, ki ne bi rad zbudil še očeta svoje ljubice. Rešitev je v dobrem izboru dodatne opreme, kjer kraljuje Akrapovičev izpuh.

Yamaha je želela narediti motorno kolo za mlajše, ki bo omogočalo takojšen in maksimalen užitek v časih, ko časa ni več na pretek. MT-09 zbudi človeka in čustva instantno, užitek bo celo desetminutna vožnja v službo. Ali vožnja v gostilno z baliniščem, na pilates s prijateljicami, kajti ne verjamem, da si bodo MT-09 kupovali samo mladci. Je preveč dobra.

Našel se je kdo, ki mu na pogled sprva ni delovala dovolj impresivno in impozantno, toda že prvi metri so to spremenili. Pospeševanje v kateri koli prestavi, pri katerih koli vrtljajih, se začne, skoraj preden obrneš ročico za plin, in se nikdar ne neha, zraven pa spadata izvrstna ciklistika s stabilno vožnjo in sploh ne špartanskim vzmetenjem ter zaradi majhne in strogo centralizirane mase izredna okretnost – vožnja je skoraj nekaj tako igrivega kot z gokartom. Ničesar ne gre očitati zavoram, položaj voznika je izvrsten, menjalnik je natančen in voljan – samo sopotnikov sedež kot da je namenjen zaljubljenim. Če se vam zdi MT-09 še premalo divja, pritisnite gumb in odzivnost na ročico plina bo divjaška, zadnje kolo bo kar naprej pometalo. Eden je držal plin do konca, roke mu je skoraj izpulilo, in je na hrvaški avtocesti iglo merilnika hitrosti prignal do 230 km/h. Toda informativnost ciklistike je izvrstna in malenkostno popuščanje ročice bo zadeve takoj uredilo. Ali pa vključite način B in MT-09 postane neverjetno uglajena in obvladljiva tudi na smrt utrujenim.

Pravzaprav sploh še nismo začeli pisati o tem motornem kolesu, toda še bo priložnost, ko ga dobimo na daljši preizkus. Dodajmo, da ima Yamaha velike namene z izrednim agregatom, da je MT-09 z dodatno opremo univerzalni motocikel, za vsakogar, povsod in vedno. To je nova smernica pri gradnji športnih motornih koles.

Neuradno smo izvedeli, da pridejo prve MT-09 k nam v prvi polovici oktobra in da bo cena najbrž okrog 7900 evrov. Tiste z izredno lahkim ABS bodo približno 400 evrov dražje, nadzora zdrsa gnanega kolesa pa za zdaj še ni – hvala bogu ...