Zavajajoči podatki o porabi goriva

Italijanska potrošniška organizacija Altroconsumo je testirala VW golfa in fiata pando, ki po njihovem trošita bistveno več od zatrjevanj - Poziv k bolj realni merilni metodi.

Objavljeno
23. september 2014 18.10
G. B., Na kolesih
G. B., Na kolesih
Italijanska potrošniška organizacija Altroconsumo, ki je tako kot Zveza potrošnikov Slovenije članica, Evropske potrošnike organizacije (BEUC), je po lastnih navedbah po ustaljenih pravilih, ki veljajo za primerjalna testiranja, anonimno kupila dva avtomobila: fiata Pando 1.2 in volkswagna golfa 1.6 TDI.

Kot navajajo, so v skladu s pravili protokola testiranja NEDC (European New Driving Cycle) ugotovili, da so navedbe obeh avtomobilskih tovarn o normni porabi goriva med 18 in 50 odstotkov nižje od izmerjenih; posledično so seveda drugačne od deklariranih tudi emisije CO2. Poleg tega, da so kupci avtomobilov razočarani, ker med vožnjo ne morejo doseči s strani avtomobilskih tovarn oglaševanih vrednosti porabe goriva, je med drugimi neželjenimi posledicami, nenazadnje tudi ta, da v številnih evropskih državah, tudi v Sloveniji, vrednost izpustov CO2 vpliva na višino dajatev pri nakupu avtomobila; v Sloveniji je to davek na motorna vozila. Če te vrednosti niso pravilne, je nemogoče ugotoviti, ali takšna davčna politika dejansko nagrajuje najbolj učinkovite avtomobile, kar naj bi bil njen osnovni namen, so zapisali v komentarju na Zvezi potrošnikov Slovenije.

Pri Altroconsumu so se odločili, da bodo v imenu potrošnikov vložili tožbo na italijanskem sodišču.

Kot navaja BEUC, je v Evropi vse več namigov, da avtomobilske tovarne zavajajo s svojimi podatki o porabi goriva. Poleg tega številni dokazi kažejo, da se povečuje razlika med navedenimi podatki in tistimi, doseženimi v realnem svetu. Zunaj Evrope so avtomobilske tovarne že ujeli na laži glede zavajanja o porabi goriva in izpustih CO2. Tako so, denimo, v ZDA Hyundai in Kia leta 2012 ter Ford leta 2014 morali popraviti neresnične podatke o porabi pri nekaterih modelih, avgusta 2014 pa se je moral Hyundai v Južni Koreji opravičiti, ker je določenim modelom napihnil podatke o učinkovitosti. V poravnavi je plačal skoraj 55 milijonov evrov.

Evropska potrošniška organizacija BEUC je po objavi rezultatov omenjena testa, poudarila, da gre za še enega v vrsti dokazov, da avtomobilske tovarne izkoriščajo nedoslednosti oziroma vrzeli v predpisih v protokolu, in s tem uspejo izmeriti občutno nižjo porabo, kot jo bo dosegel uporabnik v vsakdanjem življenju z avtomobilom. Zato bi bilo po njihovem potrebno pospešiti aktivnosti za uvedbo novega protokola merjenja porabe WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure), ki bi ga po mnenju BEUC morali začeti uporabljati najkasneje v letu 2017. Ta test naj bi bil bolj realen in naj bi bolj odseval dejansko dogajanje z avtomobilom na cesti.