Že sedmič zabava v nižjem razredu

Domača predstavitev: Nova fiesta v šestih različicah privablja kupce z raznolikim okusom.

Objavljeno
25. avgust 2017 13.08
Boštjan Okorn
Boštjan Okorn
Ford fiesta je eden najbolj legendarnih (evropskih) avtomobilov, saj je na trgu že 41 let in v tem času je imela 18 milijonov kupcev. Zdaj prihaja v Slovenijo sedma generacija, ki lovi okus najrazličnejših kupcev, pri tem pa stavi na dobro sprejete oblikovne poteze prejšnjih dveh generacij.

Prvi vtis je, da je fiesta odrasla, in res so jo podaljšali za konkret­nih 7 cm na sedanjih 404 cm, še vedno pa ostaja v dimenzijah, ki jih pričakujemo pri avtomobilih nižjega razreda. Oblikovno je ne zaznamuje samo sprednji del z znano Fordovo režečo masko in sorazmerno ozkimi žarometi, pač pa predvsem zadek, ki ustvari občutek, da pred vami vozi večji avtomobil. Za vrati prtljažnika so 303 litri prostora, kar je povprečno sprejemljivo za ta razred. Fiesta je lahko še naprej tri- ali petvratna (pri zapiranju vrat naj bi porabili za petino manj moči), na predstavitvi smo vozili takšno z dodatnim parom stranskih vrat, ki pa so precej ozka.

Notranjost je povsem prenovljena. Zastarela sredinska konzola z majhnim zaslonom in številnimi tipkami iz prejšnje generacije se je umaknila velikemu na dotik občutljivemu zaslonu, ki je postav­ljen tako, da ga voznikovo oko dobro opazi. Tudi druge pomembne funkcije so prijazno priročne, k temu je pripomogla posebna raziskava, kam vozniku (in sopotniku) uhaja pogled med vožnjo. O materialih pravijo, da so kakovostnejši kot v prejšnjem modelu, seveda je videz (in otip) odvisen tudi od različice, kakšen del trše plastike pa boste vendarle našli – nič nenavadnega za ta avtomobilski razred, da se razumemo! Potnika spredaj sedita bolj udobno, a tudi zadaj je za dva več prostora, le občutek je zaradi ožjih šip nekoliko utesnjen.

Kakšno fiesto boste pripeljali domov, je odvisno tudi od vaših osebnih preferenc, menda je vseh možnosti kar 20 tisoč, poleg običajnih (barva karoserije, izbrana oprema, oblazinjenje ...) je zdaj pri fiesti mogoče naročiti tudi dvobarvno karoserijo in še kakšen izstopajoč element. Na splošno pa je, oziroma bo, fiesta dosegljiva v šestih opremskih paketih: trend (od 12.540 evrov), style (najmanj 14.370 evrov), titanium (16.070 evrov), športni ST line (17.280 evrov), še bolj šport­ni ST pride v Slovenijo spomladi prihodnje leto, tako kot nekoliko dvignjena (za 2 cm) in na videz robustnejša fiesta active, prestižna zivedba vignale pa bo naprodaj že novembra letos.

Nova fiesta, ki so ji še izboljšali podvozje in jo z vozniškim užitkom spet dvignili nad povprečje razreda, se ponaša z obiljem asistenčnih funkcij in drugih sodobnih dobrot, kot je povezovanje z mobilnimi telefoni, v osnovni opremi trend pa boste dobili najmanj klimatsko napravo, nadzor vektorjev navora in samodejni preklop dolgih luči. Za samodejno zaviranje v sili boste pri opremah style in titanium morali doplačati (v trendu sploh ni na voljo), infozabavni sistem sync 3 pa je vedno za doplačilo.

Bencinski motorji so trivaljni, 1,1-litrska z 51 in 63 kW brez pomoči turbine, litrski ecoboost (74, 92 in 103 kW) pa s turbinskim polnilnikom, na ceniku je tudi 1,5-litrski dizelski motor s 63 kW moči. Pri Summit Motorsu, slovenskem Fordovem zastopniku, pričakujejo, da bodo kupci večinoma iz vrst mlajših družin oziroma samski, stari nekje med 25 in 35 let, najpogosteje naj bi posegali po različicah z 1,1-litrskim motorjem, že letos pa želijo prodati približno 200 primerkov, kar bi pomenilo osem odstotkov trga v nižjem razredu.