Oktobra smo na Renaultovem razstavnem prostoru pariškega avtomobilskega salona prvič videli novo baterijo Z.E. 40, namenjeno novemu zoeju. Baterija, ki so jo skupaj razvili inženirji Renaulta in LG Chema, je enakih mer kot dosedanja, a ima tako rekoč podvojeno zmogljivost – 41 kWh.
To naj bi na papirju zadoščalo za doseg 400 kilometrov, kar je recimo toliko, kot je Mednarodna vesoljska postaja oddaljena od površja Zemlje. Doseg v realnih razmerah naj bi bil po besedah predstavnikov tovarne 300 kilometrov, kar pa je za električni avtomobil že zanimiva razdalja in obeta tudi širšo njegovo rabo – ne le za urbane vožnje, ampak tudi kaj več. Prvi kilometri za volanom novega zoeja so potrdili, da je doseg večji, a odvisen od sloga vožnje. Po 170 umirjeno prevoženih kilometrih med kraji je potovalni računalnik kazal še 139 km preostalega dosega, kar se sliši ugodno. Drugače je, če se vozimo z avtocestno hitrostjo. Po približno 120 kilometrih je ostalo še za 65 kilometrov razpoložljive energije.
Zunanje poteze avtomobila so nespremenjene, saj so Renaultovi tržni analitiki ugotovili, da je ljudem oblika všeč. So pa zato naredili nekaj kozmetičnih popravkov v notranjosti in uvedli novo, najvišjo raven opreme bose, ki se je pridružila obstoječima life in intens. Ta prinaša v najkakovostnejše usnje odete sedeže, napreden avdiosistem Bose, ki je prilagojen zoeju – tudi z vidika porabe energije –, ekskluzivno itrijevo sivo barvo, tristopenjsko ogrevanje sprednjih sedežev, če naštejemo le nekatere elemente.
Glavne novosti zoeja Z.E. 40, kakor so poimenovali izvedbo z zmogljivejšo baterijo, pa so skrite očem. Elektromotor R90, ki so ga predstavili že lani, so zanj razvili v Renaultu in zmore moč 68 kW in navor 225 Nm. Poleg različice z R90 je še vedno v ponudbi zoe z dosedanjim motorjem Q90. Nova baterija Z.E. 40, ki zmore uporabnih 41 kWh, je v primerjavi s standardno izvedbo z 22 kWh težja za 15 kilogramov, a ima povečano energijsko gostoto in s tem večjo zmogljivost shranjevanja energije. To so inženirji in elektrokemiki dosegli s kemijskim izboljšanjem celic in povečanjem količine aktivnih snovi. Napolnimo jo lahko v 25 urah na običajni gospodinjski vtičnici ali v dveh urah in 40 minutah na 22-kilovatni javni polnilni postaji. Pri Renaultu kupce opogumljajo, naj se opremijo z namensko domačo polnilno postajo.
Novost sta tudi aplikaciji Z.E. trip in Z.E. pass, ki po besedah predstavnikov tovarne poenostavljata uporabo javnih polnilnih mest. Aplikacija Z.E. trip je vgrajena v multimedijsko napravo R-link in je namenjena iskanju polnilnih postaj, med drugim pokaže tudi podatek o razpoložljivosti polnilnega mesta. Zdaj že deluje v Nemčiji, počasi pa jo bodo omogočili tudi drugod. Aplikacija Z.E. pass, ki so jo razvili v sodelovanju z Boschem, pa omogoča plačevanje polnjenja na večini prepoznanih polnilnih mest po Evropi. Plačilo se izvede z aplikacijo za pametne telefone ali s plačilno kartico s tehnologijo RFID, ki jo dobimo pri pooblaščenem prodajalcu. Kdaj bo ta ponudba na voljo pri nas, je odvisno predvsem od upravljavcev polnilnih postaj.
Slovenski kupci lahko novi zoe že naročijo, pri čemer lahko po novem izbirajo med obstoječim modelom najema baterije in njenim nakupom. Če najemniki nimajo skrbi glede morebitnih okvar baterije, morajo kupci računati na to, da velja garancija zanjo osem let oziroma 160.000 prevoženih kilometrov, kar se pač zgodi prej. Izkušnje iz tujine kažejo, da se večina kupcev še vedno odloči za najem. V Sloveniji bomo za osnovni zoe life s standardno baterijo plačali 20.900 evrov ob najemu baterije oziroma 29.490 evrov ob nakupu. Zmogljivejši zoe Z.E. 40 life bo stal 23.490 evrov pri najemu oziroma 31.990 evrov s kupljeno baterijo. Seveda je to cena brez upoštevane subvencije. Najem baterije stane odvisno od prevoženih kilometrov od 69 do 119 evrov na mesec.
Na predstavitvi novega zoeja nam je direktor nizozemskega podjetja LomboXnet Robin Berg predstavil pilotni projekt We Drive Solar, v katerem sodeluje tudi Renault. Gre za projekt souporabe električnih avtomobilov v mestu Utrecht, ki se polnijo izključno z elektriko sončnih elektrarn v mestu. Problem sončnih elektrarn so kratkotrajni presežki energije, ki jih je treba nekam shraniti. V sklopu projekta bodo postavili polnilne postaje, ki omogočajo dvosmerni tok električne energije, tako da se bodo ti presežki shranili v baterijah električnih vozil in se po potrebi vračali v omrežje. Po besedah Berga je novi zoe zaradi zmogljivejše baterije trenutno najprimernejši za tak namen. Mesečni strošek souporabe avtomobila v sklopu projekta bo stal od 99 evrov naprej.