Francoski pilot prvi z električnim letalom čez Rokavski preliv

Hugues Duval se je lotil podviga, potem ko je naveza Airbus-Siemens prepovedala poskus prvega preleta Pipistrelu.

Objavljeno
10. julij 2015 09.56
Blaž Močnik, Tolmin
Blaž Močnik, Tolmin

Ajdovščina − Ko je francoski pilot Hugues Duval izvedel, da je naveza Airbus-Siemens slovenskemu proizvajalcu električnih letal Pipistrel prepovedala poskus prvega preleta Rokavskega preliva z električnim plovilom, se je podviga lotil sam.

Z letalom Cri-Cri E-Cristaline je v četrtek zvečer kot prvi v zgodovini uspešno preletel kanal in s tem za nekaj ur prehitel Airbusov poskus ter tako letalskemu velikanu tik pred nosom izmaknil prestižno krono.

Duvalu s stalnim dovoljenjem za letenje ni bilo treba zaprositi za posebno dovolilnico, temveč je zadostovala preprosta napoved poleta. S tem je lahko do zadnjega skrival svoj namen, toda nemudoma po napovedi mu kontrola letenja ni dovolila preleta, a pilot opozorila ni upošteval. V četrtek zvečer je uspešno prečil Rokavski preliv in izpolnil enega zadnjih manjkajočih rekordov v svetu letalstva.

Colomban Cri-Cri je najmanjše električno dvomotorno letalo s človeško posadko na svetu. Z njim je hitrostni rekord električnih letal leta 2010 presegel prav Hugues Duval, ko je dosegel 262 kilometrov na uro.

Prvi prelet čez Rokavski preliv bi po vsej verjetnosti že v torek uspel Pipistrelu z letalom Alpha Electra, vendar je poskus preprečil nemški velikan Siemens, ki ajdovskemu proizvajalcu dobavlja motorje. Nemci so se sklicevali na varnost, češ da motor še ni testiran. Poznavalci pa trdijo, da je klonil pod pritiskom megalomanskega Airbusa, ki je za 50 milijonov evrov razvijal letalo E-Fan, za današnjo slovesnost pa namenil kar pol milijona evrov.