Ameriška filmska industrija ponavadi zaupa režijo visoko proračunskih filmov slavnim moškim filmskim ustvarjalcem, včeraj pa so v Los Angelesu objavili, da bo Ava DuVernay režirala film, vreden več kot sto milijonov dolarjev.
Novica je presenetila, ker producenti doslej še niso zaupali tako visokega proračuna kaki temnopolti režiserki in le izjemoma ženski. Prvič so več kot sto milijonov vložili v film šele pred 22 leti (Resnične laži Jamesa Camerona), do danes pa se je nabralo že 335 filmov s tako visokim ali precej višjim proračunom. Med izbranimi ustvarjalci sta bili doslej menda samo dve ženski, obe belopolti.
In zakaj toliko hrupa ob izboru prve temnopolte režiserke za blockbuster? S to potezo si Američani popravljajo slabo podobo po letošnji podelitvi oskarjev, na kateri so tako med nominiranci kot med nagrajenci dominirali belopolti filmski ustvarjalci, kar je sprožilo bojkot prireditve med nekaterimi temnopoltimi igralci in režiserji.
Ava DuVernay, rojena leta 1972 v Kaliforniji, je na svoj ustvarjalni talent opozorila z več filmi, med katerimi izstopata Middle of Nowhere in Selma. Za Nowhere je leta 2012 na festivalu Sundance prejela nagrado za najboljšo režijo, za britansko-ameriško zgodovinsko dramo pa je bila leta 2014 med nominiranimi za zlati globus.
Scenarij za najnovejši film A Wrinkle in Time, ki ga bo Ava DuVernay posnela s sanjsko vsoto denarja, piše po knjižni uspešnici Madeleine L'Engle. V romanu z enakim naslovom kot film opisuje avanture mladenke, ki išče očeta. Ta je kot znanstvenik delal za vlado na nekem skrivnostnem projektu in nenadoma izginil.
Čeprav roman menda ni nič posebnega – navsezadnje je izšel že leta 1963 –, ga Američani to poletje navdušeno prebirajo samo zato, ker ga je Chelsea Clinton na julijski konvenciji demokratske stranke izpostavila kot najljubšega. To seveda zbuja zanimanje tudi za film, ki ga bodo predvajali prihodnje leto.