Škandal ob razkritju goljufanja pri izpušnih plinih bi lahko proizvajalca avtomobilov Volkswagen pahnil v krizo, ki bi ogrozila njegov obstoj, je pred dnevi opozoril predsednik nadzornega sveta Volkswagna Hans Dieter Poetsch.
Nemškemu avtomobilskemu gigantu, ki po svetu zaposluje skoraj 600.000 ljudi, se jutri izteče rok, ki mu ga je postavil nemški zvezni urad za motorna vozila KBA, da predstavi zavezujoče ukrepe in časovne roke, da bi dosegel okoljske standarde brez programske opreme, ki bi prirejala podatke na testih škodljivih izpustov.
Če Volkswagnu ne bo uspelo do 7. oktobra predstaviti ustreznega načrta, je KBA zagrozil z odvzemom dovoljenja za modele, ki ne ustrezajo okoljskim standardom. Samo na nemškem trgu so prodali približno 2,8 milijona vozil s sporno programsko opremo, po vsem svetu pa 11 milijonov.
Oči svetovne poslovne javnosti, nemške politike in lastnikov volkswagnov so zdaj uprte v novega direktorja koncerna Matthiasa Müllerja. Ta je ob nastopu funkcije konec septembra povedal, da bo njegova prednostna naloga povrniti zaupanje v podjetje.
»Pod mojim vodstvom bo Volkswagen naredil vse, kar je v njegovi moči, da bo razvil in izvajal najstrožja pravila in standarde za celotno industrijo.« Prvi korak je očitno odločitev o objavi celostranskih oglasov v nemških medijih, v katerih so se posuli s pepelom in obljubili, da bodo ljudem povrnili zaupanje vanje.
Matthias Müller je kariero v celoti zgradil v avtomobilski industriji, saj je začel kot pripravnik v Audiju in z leti zlezel po karierni lestvici do najvišjega položaja. Rodil se je v kraju Karl-Marx-Stadt v nekdanji Nemški demokratični republiki. Kot orodjar je začel delati pri Audiju še v srednji šoli. Študiral je računalništvo na univerzi v Münchnu, nato se je vrnil k Audiju in prevzel nižji vodstveni položaj na oddelku za informatiko, nato pa se je pridružil razvojnemu oddelku.
Leta 1995 je bil že vodja razvoja za znamke Audi, Seat in Lamborghini, leta 2010 je prevzel vodenje športne znamke Porsche, po škandalu z goljufijo pri izpustih pa vodenje celotnega koncerna Volkswagen. Je poročen in ima dva otroka, v zasebnem življenju vozi avtomobila porsche 911 in audi TT.