Kolesarske steze bolj v posmeh kolesarjem?  

Očiščene steze imajo pomen za večjo prometno varnost kolesarjev, a v teh dneh spominjajo na odlagališča peska.

Objavljeno
10. april 2017 10.18
bmo*kolesarska steza
Špela Prelc
Špela Prelc
Ne obstajajo samo treking, ciklokros in gorska kolesa, ampak tudi »specialke«, ki spadajo − le in samo − na cesto ter na kolesarske steze. A vendarle, če te že so na voljo, kolesarji pričakujemo, da bodo vsaj zgledno očiščene.

Na naših kolesarskih stezah očitno še vedno traja zima, čeprav smo zakorakali že skoraj v drugo polovico pomladnega aprila. Steze v teh dneh so v posmeh kolesarjem in bolj spominjajo na kakšen slabo urejen »off-road«, saj so polne peska, kamenja, stekla in tudi blata z njiv, saj čez kolesarske steze v veliko primerih potekajo tudi dovozi do njiv in hiš.

Pesek, ki ga je pozimi nasula mestna zimska služba, na kolesarsko stezo običajno zrinejo mimovozeča vozila s cest, ki bi jih morale komunalne službe očistiti konec zimske sezone, tj. po 15. marcu. Kolesarske steze pa kljub temu še dolgo ostanejo na debelo posute s peskom in tako močno ovirajo številne kolesarje, ki vsako pomlad v večjem številu preplavijo naše ceste.

Neočiščene steze so zelo nevarne za padce, še toliko bolj v spomladanskem času, ko kolesarji še nimajo prevoženih veliko kilometrov in so lahko še nekoliko okorni. Navsezadnje pa pesek pripomore k pogostemu menjavanju počenih zračnic.


Počasno pomladansko čiščenje kolesarske steze v Retečah pred Škofjo Loko. Foto: Špela Prelc/Delo

V teh dneh smo na gorenjskih cestah opazili močno »zapeskano« kolesarsko stezo pred naseljem Križ pri Komendi in neočiščen pas na odseku ceste Reteče−Godešič proti Škofji Loki. Temperature so že nekaj časa krepko nad lediščem in prav bi bilo, da se steze očistijo. Zato smo poklicali na škofjeloško občino in jih povprašali, na kateri prioritetni listi je kolesarski pas za čiščenje oz. kdaj bo komunalna služba začela z urejanjem cestišča, ki je namenjen kolesarjem, pa odgovora kljub ponovnem posredovanju nismo prejeli.


V katerem prioritetnem planu so kolesarske steze za čiščenje? Na fotografiji neočiščena kolesarska steza pred Križem pri Komendi v smeri proti Kamniku. Foto: Špela Prelc/Delo

Kolesarske steze so tudi ničkolikokrat prekinjene oziroma »izginejo« sredi ceste, ker se preprosto kar končajo. Bolj so podobne kolesarskemu »rodeu« kot pa zgledno urejeni kolesarski infrastrukturi. Speljane so čez vse mogoče ovire, precej na silo vrinjene med cesto in pločnike, naravnost v drevesa ali javno razsvetljavo. Zato ni nič nenavadnega, da se kolesarji raje poslužujemo ceste, čeprav je poleg »urejena« kolesarska steza. A to je že tema za prihodnjič.

Za kolesarje bi bilo najbolje oziroma najvarneje, če bi načrtovalci ob pločniku na cesti zarisali pas, namenjen za kolesarje. Zgledni primeri na Gorenjsekm so tako ceste od kranjske Drulovke do Brega ob Savi, od Vodic do Bukovice, od Reteč do Godešiča proti Škofji Loki, odsek od Smlednika do Trboj proti Kranju, itd.


Cesta od Smlednika proti Trbojam proti Kranju je zgleden primer varne prometne ureditve.
Foto: Špela Prelc/Delo

Država bi si morala prizadevati za oblike prevoza, ki so varne in prijazne do okolja, spodbujala naj bi kolesarjenje in podpirala kolesarsko mrežo, pa kljub temu ne more zagotoviti minimalne prevoznosti še za tisto malo kilometrov kolesarskih stez, ki jih premore. Kdaj se bomo torej kolesarji lahko vozili po očiščenih kolesarskih stezah?