Afera Renault - najkrajšo je potegnil Briatore!

Zaradi namernega prirejanja izidov na lanski dirki formule 1 v Singapurju sta danes presenetljivo odstopila prva moža francoskega moštva Renault - šef Flavio Briatore in glavni inženir Pat Symonds.

Objavljeno
16. september 2009 15.38
P. Z.
P. Z.
Pariz - Renault je na današnjem zaslišanju na sedežu Mednarodne avtomobilske zveze (FIA) priznal, da je tedanjemu vozniku Nelsonu Piquetu mlajšemu naročil, naj se sredi nočne dirke za VN Singapurja zaleti v ogrado, s čimer je na stezo priklical varnostni avto in omogočil zmago moštvenemu kolegu Fernandu Alonsu. Piquetu naj bi to po radijski zvezi naročil Symonds, 17-letni tesni sodelavec Flavia Briatoreja.

"Renault ne bo ugovarjal zadnjim obtožbam FIA glede dirke v Singapurju. Ob tem sporočamo, da sta izvršni direktor Flavio Briatore in tehnični direktor Pat Symonds zapustila moštvo," se je glasilo skopo obvestilo za javnost francoskega moštva. Renault razlogov za njun odstop ne bo komentiral pred ponedeljkovo odločitvijo FIA o kazni. Ta bi lahko bila tudi izključitev iz svetovnega prvenstva, verjetna pa je tudi ogromna denarna kazen. V obeh primerih bi to lahko pomenilo konec sodelovanja Renaulta v formuli 1.

Afera verjetno tudi pomeni slovo enega najbolj vplivnih mož zadnjih let Briatoreja. 59-letni Italijan je moštvo vodil od leta 1989, ko se je imenovalo Benetton. Leta 2001 ga je kupil Renault, Briatore pa je ostal v službi. Pod njegovim vodenjem je Michael Schumacher z Benettonom osvojil svoja prva dva naslova svetovnega prvaka. Z Renaultom se je dveh naslovov veselil Fernando Alonso.

Briatore z imidžem šarmantnega zapeljivca je znan v svetu mode in estrade. Med njegovimi bivšimi dekleti sta supermanekenki Heidi Klum in Naomi Campbell. Sodelovanje v aferi je večkrat zanikal in še prejšnji teden sprožil tožbo zoper Piqueta mlajšega in njegovega očeta Nelsona, trikratnega svetovnega prvaka, ker naj bi lagala glede dirke v Singapurju in izsiljevala moštvo.

Renault je v začetku avgusta domnevno zaradi slabih rezultatov odpustil Piqueta, ta pa je na račun Briatoreja izrekel veliko pikrih, nato pa še povedal, kaj se je dogajalo na razpiti prvi nočni dirki v Aziji. Tam naj bi Symonds v 13. ali 14. krogu Brazilcu dejal, naj uprizori nesrečo na mestu, kjer v bližini ni žerjava, zato je moral na stezo zapeljati varnostni avto.

Alonso je do zmage prišel nezasluženo. Zaradi težave z gorivom je štartal šele s 15. mesta. V 13. krogu je odšel v bokse. Drugi vozniki so morali voziti za varnostnim avtom, kar je Alonso izkoristil in na koncu osvojil deset točk.

FIA je pred zaslišanjem Piquetu in Symondsu ponudila imuniteto v zameno za razkritje vseh podrobnosti.