Afera zasenčila dirkanje v Monzi

Največ zanimanja sta si v Monzi resda prislužila Ferrarijeva dirkača - Räikkönen in njegov novi moštveni sotekmovalec Fisichella, ki je po dolgem čakanju  dočakal sedež pri Ferrariju -, toda vse skupaj je včeraj zasenčil Renault.

Objavljeno
11. september 2009 12.15
Flavio Briatore in Fernando Alonso
Mi.Š.
Mi.Š.
Monza - Pred nedeljsko veliko nagrado Italije, trinajsto letošnjo postajo za svetovno prvenstvo v formuli 1, boj za lovoriko, ki se že od začetka sezone najbolj nasmiha Angležu Jensonu Buttonu (Brawn GP), še zdaleč ni osrednja tema pogovorov med spremljevalci kraljevskega avtomobilističnega razreda. Malce več zanimanja sta si v Monzi resda prislužila Ferrarijeva dirkača - prerojeni Finec Kimi Räikkönen, ki je ekipi iz Maranella v Spa-Francorchampsu izbojeval prvo letošnjo zmago, in njegov novi moštveni sotekmovalec Giancarlo Fisichella, ki je po dolgem čakanju vendarle dočakal sedež pri Ferrariju -, toda vse skupaj je včeraj po prejeti pozornosti zasenčil Renault.

Zoper francosko moštvo so se namreč okrepile obtožbe, da je na lanski veliki nagradi Singapurja na nedovoljen način prišlo do zmage. Kakor je poročal londonski dnevnik The Times, je užaljeni Nelson Piquet ml., ki je pred kratkim izgubil sedež pri Renaultu, na zaslišanju Mednarodne avtomobilistične zveze (FIA) priznal, da je na singapurski nočni premieri namerno trčil v betonsko ogrado in tako svojemu tedanjemu moštvenemu kolegu Fernandu Alonsu v veliki meri pomagal do prvega mesta.

Renaultov glavni inženir Pat Symonds naj bi pred omenjeno dirko mlademu Brazilcu v navzočnosti vodje ekipe Flavia Briatoreja zaukazal, naj v trinajstem ali štirinajstem krogu povzroči nesrečo in to v točno določenem zavoju, da njegovega poškodovanega dirkalnika ne bi mogli hitro odstraniti s steze. Če so bila Symondsova navodila res takšna, potem je Piquet ml. odlično opravil svojo nalogo, saj je zaradi njegovega trčenja na progo dejansko zapeljal varnostni avtomobil. Zanimivo, da je Alonso dva kroga pred tem zavil v bokse po gorivo, čeprav ga je imel toliko, da bi lahko na dirkališču ostal dlje, kar je že takrat zbudilo prve dvome o poštenosti.

Za razliko od španskega zvezdnika so morali njegovi najhujši tekmeci prve postanke opraviti v obdobju varnostnega avtomobila ali tik po njegovi vrnitvi v bokse, kar je dvakratni svetovni prvak s pridom izkoristil, se prebil v vodstvo in ga na ulicah Singapurja, na katerih je težko prehitevati, vse do cilja ni več izpustil iz rok. Da so se pri Renaultu očitno res dogovarjali za namerno nesrečo, je potrdil tudi Symonds, le da je krivdo zvalil na Piqueta ml., češ da je brazilski dirkač sam predlagal, da bi trčil v betonsko ogrado.

Alonso o tem - razumljivo - ničesar ne ve. »Obtožbe me presenečajo. Ne bom jih komentiral,« je bil kratek 28-letni Španec, medtem ko je Briatore nemudoma zanikal vsa namigovanja o kršenju pravil. Še več; 59-letni Italijan je celo pribil, da je več kot očitno žrtev »izsiljevanja«. Kakorkoli že; posebna komisija pri FIA je za 21. t. m. v Parizu že sklicala zaslišanje, na katerem bo skušala priti zadevi do dna. Če se bo izkazalo, da obtožbe niso iz trte izvite, Renaultu ob visoki denarni kazni bržkone grozi tudi izključitev iz prvenstva.